گرمخانه

رئیس کمیته بانوان،کودک وخانواده شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به شرایط جمعیتی کرج ضرورت راه اندازی دومین گرمخانه بانوان در کرج احساس می شود.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهرکرج، فاطمه منعمی در بازدید از گرمخانه بانوان شهرداری کرج پای درد و دل این قشر از جامعه نشست و اظهار داشت: ایجاد سرپناه امن برای افراد بی خانمان از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر کرج است.

رئیس کمیته بانوان،کودک وخانواده شورای اسلامی شهر با بیان اینکه گرمخانه یکی از نیازهای ضروری این شهر  است،تصریح کرد: انتقال بی خانمان‌ها به گرمخانه‌ شهرداری که در پارک شهید چمران واقع است با نظارت سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی انجام می شود.

منعمی افزود: تنها گرمخانه ای که در حال حاضر برای بانوان شهر کرج وجود دارد دارای ۶۰ تخت و در ورودی پارک شهید چمران که برخی از این زنان، فرزندان خود را در این محل نگهداری میکنند و می بایست مکانی امن باشد بعضی صحنه ها در این پارک دیده می شود که در شأن خانواده ها نیست، قرارهای تیمی و باندی که به خرید و فروش مواد مخدر یا تعرض جنسی بر می گردد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: آیا وظیفه شهرداری فقط تأمین جای خواب و غذای گرم شب در گرمخانه است؟ آیا نباید برای امنیت این قشر آسیب دیده مکانی بهتر فراهم شود تا علاوه بر خدمات یاد شده خدمات دیگری به آنها ارائه شود.

منعمی یادآور شد: هم اکنون در این گرمخانه  پذیرش روزانه هم دارند و معاونت خدمات شهر تأکید کرده که ناظر  ایراد جدی می گیرد و سقف پذیرش گذاشته که به تعداد انگشتان دستم نمی رسد. آیا موضوع زنان در حوزه آسیب های اجتماعی با مردان یکی است ؟ مردان اگر صبح در شهرها باشند مورد تعرض قرار می گیرند یا خانمها ؟ خطر کدام را بیشتر تهدید می کند؟

وی با بیان اینکه باید زنجیره کارآفرینی و اشتغال را برای این عزیزان به تناسب توانایی‌هایشان ایجاد کنیم، افزود: اشتغال این عزیزان باید مد نظر باشد تا هم به بازگشت این عزیزان به اجتماع از لحاظ روحی و روانی کمک کند.

وی یادآور شد: این اشتغال باید درآمد برایشان داشته باشد تا بتوانند معیشت‌شان را تأمین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =