حاجی قاسمی

دبیر شورای شهر کرج گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر نیروی ستادی سه نفر نیروی حراست و بازرسی در شهرداری کرج فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، مجتبی حاجی قاسمی که در صحن علنی هفدهمین جلسه شورای شهر سخن می‌گفت، ضمن اعلام ارادت به همه ارکان نظام اسلامی خصوصاً دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: هم‌اکنون دو و نیم‌طبقه از شهرداری کرج به‌علاوه بهترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار مجموعه‌های نظارتی ازجمله حراست، بازرسی و هسته گزینش قرار دارد اما به‌رغم این امکانات و تعداد نیروی انسانی، متأسفانه شاهد وقوع تلخ‌ترین و فاحش‌ترین تخلفات و فسادها در شهرداری هستیم.

وی، به انعقاد یک موردقرارداد سراسر تخلف دریکی از سازمان‌های شهرداری کرج اشاره کرد و افزود: به‌رغم وجود اتوماسیون و سایر امکانات سازمانی، این قرارداد در هیچ سامانه‌ای ثبت‌نشده و بخش‌های نظارتی کوچک‌ترین نظارتی بر نحوه انعقاد و مفاد آن نداشته‌اند.

وی از وجود این‌گونه مین‌های حقوقی، مالی و قراردادی متعدد زیر پای شهرداری کرج سخن گفت و تصریح کرد: در روزهای آتی به‌تفصیل درباره قرارداد مورداشاره صحبت خواهم کرد.

این عضو شورای شهر کرج، با انتقاد از عدم نظارت مؤثر بر عملکرد شهرداری و مناطق و سازمان‌های تابعه آن اضافه کرد: متأسفانه عمده ارزیابی‌های این بخش‌های نظارتی بر اساس گزارش و خبر شکل می‌گیرد و نه بر اساس نظارت‌های فرایندی و هوشمند.

حاجی قاسمی تأکید کرد: تنها زمانی موفق خواهیم بود که شعار بخش‌های نظارتی شهرداری از پرونده‌سازی به سمت صیانت و کارآمدی با  استفاده از ابزار و امکانات به‌روز، تغییر کند.

دبیر شورای شهر کرج، مستند به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید نظام بر مبارزه با ناکارآمدی‌ در کنار مبارزه با فساد است و لذا شناسایی افرادی که به کارسازمانی خود نمی‌پردازند و به‌نوعی ترک فعل کرده‌اند نیز ضرورت دارد و کار نکردن نوعی فساد و شاید بالاترین فساد است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =