پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای سیستم‌های آبیاری نوین با راندمان بالا در محدوده‌های شمال غربی و جنوب غربی این کلانشهر خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: با تلاش بی وقفه واحد آب و تاسیسات سازمان، با هدف آبیاری عرصه‌های فضای سبز و توسعه جنگلکاری پیرامون شهر با استفاده از آب خام، سیستم‌های آبیاری نوین با راندمان بالا در محدوده های شمال غربی (لشگر ۱۰ سید الشهدا) و جنوب غربی (حلقه دره) اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: اهمیت توسعه کمربند سبز پیرامون شهر به منظور جلوگیری از گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز و لزوم تامین آب مورد نیاز آن از یک سو و کاهش نزولات جوی و بروز پدیده خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آب خام فضای سبز از سوی دیگر، تامین آب مورد نیاز عرصه‌های فضای سبز توسعه یافته را با مشکل مواجه کرده است.

بضاعتی پور تاکید کرد: پروژه توسعه جنگلکاری پیرامون شهر کرج در سال گذشته و نیمه اول سال جاری در عرصه‌های فضای سبز شمال غربی (لشگر ۱۰ سید الشهدا) و جنوب غربی (حلقه دره) اجرا شد.

وی توضیح داد: در همین راستا واحد آب و تاسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز به منظور آبیاری عرصه‌های فضای سبز پروژه مذکور نسبت به تامین منابع آب خام و طراحی و اجرای خطوط انتقال، شبکه توزیع و سیستم آبیاری اقدام کرده است.

این مسئول گفت: اقداماتی از قبیل شناسایی و استحصال منابع آب غیر شرب منطقه، اجرای خطوط انتقال آب خام و شبکه توزیع و اجرای سیستم آبیاری قطره ای و ... باعث آبیاری تمامی عرصه‌های فضای سبز به مساحت ۳۰۰ هکتار با استفاده از آب خام و عدم استفاده از آب شرب آبیاری و همچنین کاهش مصرف آب به سبب اجرای سیستم‌های آبیاری نوین با راندمان بالا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =