33

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری البرز و قزوین که در پارک ملی ایران کوچک دایر شده بود، پس از سه روزبه کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری البرز و قزوین که در مجموعه گردشگری پارک ملی ایران کوچک  دایر شده بود پس از سه روزبه کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ هنرمند و چندین تعاونی فعال در حوزه صنایع‌دستی آثار هنری و محصولات تولیدی خود در رشته‌های چرم دست‌دوز، منبت، معرق، رودوزی‌های سنتی، نقاشی روی شیشه، تابلوهای شنی، لباس‌های محلی، نقاشی روی پارچه، زیورآلات سنتی و همچنین سوغات و شیرینی را در قالب ۲۰ غرفه و بازارچه به نمایش گذاشته‌اند.

در مدت برگزاری این نمایشگاه جمعی از علاقه‌مندان از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و همچنین ایل شاهسوند در نمایشگاه حضور پیدا کردند و با برپایی چادر سیاه سنتی مرتبط با این استان‌ها و عرضه غذاهای محلی ازجمله آش و همچنین نان و کلوچه از میهمانان پذیرایی کردند.

ازجمله ویژگی‌های شاخص این نمایشگاه محل برگزاری آن در پارک ملی ایران کوچک بود که قرار گرفتن در کنار دوازده خاستگاه و زیست‌بوم اقوام ایرانی و تبلور هنر و معماری اصیل ایرانی - اسلامی آن موردتوجه و تحسین بازدیدکنندگان و مسئولان قرار گرفت.

گفتنی است؛ در طول برگزاری نمایشگاه علاوه بر استاندار البرز و فرماندار شهرستان کرج، اعضای شورای شهر و مسئولان شهری و استانی از این نمایشگاه دیدن کردند و روز گذشته نیز مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و نور محمد فردی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از این نمایشگاه بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =