آبخیزداری - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای عملیات آبخیزداری در دو حوزه آبخیز طالقانی و کوه نور در ارتفاعات عظیمیه خبرداد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به احداث آب‌بندهای گابیونی و حوضچه‌های ذخیره‌سازی آب در تکمیل پروژه آبخیزداری ارتفاعات شمال شهر کرج گفت: اقدامات آبخیزداری که منطقه عظیمیه و در زیر حوزه های طالقانی – بیجی و کوه نور انجام می شود شرایطی را فراهم می کند که علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص‌های پایداری آب، خاک و پوشش گیاهی و نیز تقویت سفره های آب زیرزمینی می‌شود.

وی اظهار داشت: ایجاد حوضچه کنترل سیلاب با حجم مخزن دو هزار و ۱۸۰ متر مکعب، احداث کانال انتقال رواناب به  طول ۹۰ متر و اسکله ریزی به حجم هزار و ۵۰ متر مکعب از آخرین اقدامات انجام شده در حوزهای آبخیز طالقانی و کوه نور می باشد.

بضاعتی پور توضیح داد: اقدامات انجام شده شامل زیر بخشهایی است که در قالب طرح‌های مطالعاتی و برنامه های اجرایی قابل تفکیک در راستای بهبود فعالیت‌ها و استفاده از تجربیات به دست آمده مشاور پروژه در قالبی مدون انجام می‌پذیرد و نتایج آن به بهره برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آب‌ها و مهار سیلاب های فصلی به ویژه در مسیل های منتهی به مرکز شهر می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه ۷۰ درصد خسارت سیلاب را می توان با آبخیزداری کاهش داد افزود: آسیب شناسی سیل های چند ساله اخیر در کشور نشان می دهد عدم توجه به طرحهای آبخیزداری از عوامل موثر افزایش خسارات ناشی از سیل بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =