گل فصلی

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج از کاشت بیش از چهار هزار مترمربع گل فصلی در عرصه‌های سبز منطقه خبر داد.

سید رضا فیض در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز بابیان اینکه کاشت گل‌های فصلی در طول سال، علاوه بر زیبایی چهره شهر، موجب شادابی روحیه شهروندان می‌شود، گفت: یکی از انواع مختلف گیاهانی که زینت‌بخش پارک‌ها و فضای سبز شهری است و کم‌وبیش به شکل‌های مختلف کاشته می‌شود، گل‌های فصلی است.

وی با اشاره به کاشت بیش از چهار هزار مترمربع گل فصلی در سطح منطقه، عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراحل رشد گیاهان اعم از درخت، درختچه، گل و ... در هر فصل از سال به عملیات خاصی جهت کاشت و نگهداری احتیاج است تا رشد بهینه گیاهان را تضمین سازد.

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج گفت: به‌منظور زیباسازی معابر، فرم دهی و جلوگیری از خطرات احتمالی و همچنین ایجاد یکنواختی بیشتر در سطح فضای سبز شهری بیش از ۱۴ هزار اصله از درختان و درختچه‌های سطح منطقه هرس شده است.

فیض به اجرای عملیات کندوکوب و کوددهی بلوارها و حاشیه معابر به متراژ ۲۷ هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: حذف شاخ و برگه‌ای خشکیده، حذف پاجوش و تنه‌جوش، هرس فرم پرچین‌ها و حذف گل‌های خشکیده از دیگر اقداماتی است که در راستای نگهداری از فضای سبز در سطح منطقه انجام‌شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =