رحیمی

نایب‌رئیس شورای شهر کرج گفت: بخش خصوصی در ایجاد و توسعه اماکن مطالعه، کتابخانه و کافه کتاب دست مدیریت شهری را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، علیرضا رحیمی در حاشیه افتتاحیه فروشگاه کتابشهر ایران در کرج اظهار کرد: توانایی دستگاه‌های دولتی در حوزه کتاب و زیرساخت‌های کتابخانه‌ای ضعیف است، به همین دلیل دستگاه‌های فرهنگی استان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی بابیان اینکه سرانه مطالعه ما در کشور و به‌تبع در استان البرز کم و یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل مشارکت بخش خصوصی است، اضافه کرد: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه کافه کتاب، سرای مطالعه و قرائت‌خانه مشتاقانه وارد شود.

نایب‌رئیس شورای شهر کرج گفت: براین اساس شورای شهر کرج هم برای این موضوع مصوبه دارد و این بخش را موردحمایت قرار می‌دهد تا جریان مطالعه، کتاب‌فروشی و کتاب‌خوانی رونق پیدا کند و اتفاقات خوبی دراین‌باره رقم بخورد.

رحیمی یادآور شد: در حال حاضر برای افزایش سرانه مطالعه باید پویشی راه‌اندازی شود که قسمتی از هزینه سبد خانوار صرف خرید کتاب شود.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی پویش یک‌لقمه کتاب به‌منظور افزایش سرانه مطالعه خانواده‌ها، یادآور شد: براین اساس این امر بر عهده ارگان دولتی و تشکیلاتی نیست و تک‌تک خانواده‌ها و جوانان باید در مسیر خرید روزمره خود، با خرید کتاب صفحه‌ای از کتاب را مطالعه کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: قطع به‌یقین موارد یادشده در راستای افزایش سرانه مطالعه نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت‌ها است و باید فضاهایی مثل کتاب شهر ایران در سطح استان البرز راه‌اندازی شود.

به گفته رحیمی؛ تا پایان سال جاری ۱۰ قرائت‌خانه یا سرای کتاب توسط شهرداری کرج در سطح شهر کرج راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =