طرح جامع

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج از تهیه و تدوین طرح جامع بهشت سکینه (س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: تهیه و تدوین طرح جامعه آرامستان بهشت سکینه (س) کرج از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و به‌مرورزمان تدوین شد که هم‌اکنون در مرحله تصویب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته این طرح در جلسات متعدد کارشناسی بررسی و نهایتاً در نشستی با حضور مشاور مربوطه، الگوی توسعه تائید شد، افزود: ماه گذشته طرح جامع (توسعه) آرامستان بهشت سکینه (س) موردبررسی و تائید اداره کل نظارت و توسعه حریم شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج قرار گرفت و هم‌اکنون در انتظار تصویب دیگر دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج عنوان کرد: افق این طرح ۴۰ سال و شامل هفت مرحله است که ازجمله اهداف آن می‌توان به توسعه کالبدی محدوده در راستای تأمین نیازهای آتی در سطح فرا شهری، ارتقای جایگاه عملکردی بهشت سکینه (س) به‌عنوان آرامستان جامع استان البرز و ارتقاء این آرامستان در ساختار کلی منطقه از حیث اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.


عسگری ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های زیست‌محیطی در فضای آرامستان ها، یکی از مهم‌ترین مطالعات طرح مذکور ارزیابی اثرات اجرای این طرح در بعد محیط زیستی بود که انجام‌شده است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با تسهیل و تسریع درروند تصویب و تائید طرح، این مهم در ماه‌های پایانی سال جاری وارد مرحله اجرا شود و به‌عنوان مهم‌ترین سند اجرایی این سازمان در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج اعلام کرد: طرح توسعه آرامستان بهشت سکینه (س) با رویکرد مطالعاتی و طرح جامع (شهرسازی) با افق بلندمدت برای اولین بار در سطح کشور تهیه‌شده و پیش‌ازاین هیچ‌یک از کلان‌شهرها تجربه تهیه و تدوین طرح جامع آرامستان را نداشته‌اند، البته چند شهر طرح‌های توسعه کالبدی و عمرانی تهیه و تدوین کرده‌اند و تفاوت طرح جامع بهشت سکینه (س) کرج با دیگر شهرها ماهیت شهرسازی آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =