المان پرستار - کراپ‌شده

هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به‌پاس قدردانی از خدمات ایثارگرانه کادر درمان در مراسمی، المان پرستار در کرج رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، صبح روز گذشته طی مراسمی با حضور اعضای شورای شهر، شهردار کرج و مسئولان شهری هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اِلمان پرستار در کرج رونمایی شد.

پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در مراسم رونمایی از اِلمان پرستار بابیان اینکه کادر درمان در روزهای سخت مقابله با بیماری کرونا با شجاعت هرچه‌تمام‌تر در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار داشتند تا آرامش ارمغان زندگی شهروندان باشد، گفت: پرستاری تلفیقی از عشق و فداکاری و ازخودگذشتگی است و نباید در تاریخ این ایثارگری به فراموشی سپرده شود.

وی بابیان اینکه اِلمان پرستار از جنس بتن گلاسه در ارتفاع حدود شش متر در ابعاد فیگور طبیعی انسان و ساخته دست هنرمند فرهیخته امیرعلی گروسیان است، گفت: این اِلمان به‌پاس قدردانی از خدمات ایثارگرانه کادر درمان در باغستان غربی میدان ولیعصر (عج) جانمایی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به نصب المان‌های شهری از ابتدای سال ۹۹ و نصب ۱۰ اِلمان موضوعی در شهر کرج، گفت: در حقیقت آثار حجمی و المان‌های شهری در یک نمایشگاه هنری دائمی با مخاطبین بی‌شمار به نمایش است و این می‌تواند در تسکین آشفتگی شهر و خستگی بصری شهروندان، مفید و درعین‌حال باعث ارتقای سلیقه و درک هنری و بصری آنان، به‌عنوان مهم‌ترین مخاطبین این آثار شود.

بضاعتی پور بابیان اینکه تمامی المان‌های نصب‌شده موضوعی بوده و بانام میدان یا منطقه‌ی شهری موردنظر ارتباط دارد، افزود: المان «مادر» در میدان مادر، المان «آتش‌نشان» فداکار در تقاطع شهید بهشتی، زکریای رازی در ورودی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی، المان «مهر پدری» در محل سکونت پدری که از فرزند معلول خود مراقبت می‌کرد و المان «دهقان فداکار» در محل سکونت این قهرمان ملی نصب‌شده و در نصب دیگر المان‌ها هم موضوعیت رعایت شده است.

وی توضیح داد: جانمایی مکانی اِلمان‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا شرایط را برای خوانایی بهتر شهر فراهم کند و این سازمان سعی کرده با استفاده از آثار حجمی، مجسمه‌های شهری، نصب سردیس مفاخر و مشاهیر، نورپردازی، نقاشی‌های دیواری و طرح‌های گرافیکی و کاشت درخت و محوطه‌سازی‌های خلاقانه زمینه انبساط خاطر شهروندان را جلب و در انتقال حس آرامش و رضایت آن‌ها نقش عمده‌ای داشته باشد.

گفتنی است در ادامه گرامیداشت روز پرستار مدیریت شهری کرج طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهری از پرستاران و مدافعان سلامت تجلیل به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =