جلسه ساماندهی رودخانه کرج در منطقه 10

شهردار کرج با اشاره به اهمیت اجرای پاکسازی رودخانه کرج، گفت: توجه به این رودخانه توسعه گردشگری کلان‌شهر کرج را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی در جلسه ای به منظور ساماندهی رودخانه کرج در منطقه ۱۰ برگزار شد، اظهار کرد: مناطق با تمام امکانات پاکسازی و آراستگی این رودخانه را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره اینکه آراستگی و پاکسازی رودخانه کرج آغاز احیای این محدوده است، گفت: جمع آوری نخاله های ساختمانی و توسعه فضای سبز و کاشت درخت از برنامه هایی است که در روز جمعه در رودخانه کرج اجرایی می شود.  

شهردار کرج اضافه کرد: ساماندهی حاشیه رودخانه کرج، به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری با جدیت دنبال می شود و این مهم می تواند اثرات نامساعد زیست محیطی را به حداقل برساند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های مربوطه وظایف قانونی خود را انجام دهند، عنوان کرد: شهرداری کرج  در خصوص ساماندهی  رودخانه کرج هزینه ها را متقبل خواهد شد.

سعیدی سیرائی با بیان اینکه با حمایت شورای شهر و نگاه ویژه مدیریت شهری کرج برای احیای رودخانه کرج اقدام خواهیم کرد، گفت: پروژه گذر سبز و حاشیه رودخانه کرج در ادامه مسیر جهادی شهرداری کرج قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه رودخانه کرج پیش از این به دلیل عدم روشنایی و فضاسازی مناسب به محل ناامنی برای تردد شهروندان تبدیل شده بود، گفت: مناسب سازی و تجهیز این محل به سیستم روشنایی و احداث فضای سبز مناسب و ایجاد پیست دوچرخه سورای از طرح های اولیه برای احیای این رودخانه است.

سعیدی سیرایی به تشکیل کارگروه به منظور پیشبرد این پروژه متشکل از شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب و محیط زیست تاکید کرد و گفت: با وجود نقطه نظر مشترک با دستگاه ذکر شده می توان در خصوص موضوع احیای رودخانه کرج با مدیریت صحیح به نتیجه مطلوب رسید و مشکلات زیست محیطی و شهروندان را در این محدوده مرتفع کرد.

گفتنی است؛ طرح جهادی علمداران خدمت جمعه هفته جاری در منطقه ۱۰ اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =