المان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جانمایی اِلمان‌های تزئینی و کاربردی در مراکز عمومی شهر باهدف حذف آلودگی‌های بصری خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: مبلمان شهری از شاخص‌های مطرح در طراحی شهری و شکل‌دهنده به ساختار و هویت سیمای شهر است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سیما منظر باهدف ایجاد جلوه‌های بصری و ارتقای سطح زیبایی در منظر شهری اقدام به جانمایی چهار عدد ساعت آفتابی در رجایی شهر، ورودی بوستان جهان، ورودی مجتمع مهستان، و بوستان کوثر کرده است، گفت: اِلمان ساعت آفتابی از جنس ورق فلزی با طراحی نقوش و موتیف‌های ایرانی و اسلامی بوده که ضمن ایجاد فضایی متنوع، در قالب یک نشانه شاخص شهری می‌تواند زمان را با استفاده از مکان خورشید در آسمان به رهگذران نشان دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج زنده سازی احساس هویت، تعلق و انبساط خاطر در شهروندان را از ویژگی‌های اِلمان نصب‌شده دانست و افزود: اجزای مبلمان شهری دو ویژگی اساسی دارند کاربردی بودن و زیبایی، که در صورت داشتن هر دو ویژگی می‌توانند نیاز عملکردی و بصری شهروندان را هم‌زمان برآورده سازند.

بضاعتی پور همچنین به نصب نیمکت‌های طرح مداد رنگی در بوستان کوثر اشاره کرد و افزود: استفاده از رنگ جانی تازه در کالبد خاکستری شهر است چراکه رنگ‌ها از ارکان مهم بیان هویت و خوانایی شهرها به شمار می‌روند.

وی با اشاره به ادامه عملیات زیباسازی جداره‌های بتنی پل حامی با تکنیک کاشی شکسته، افزود: بهره‌گیری از طرح‌هایی با هویت ایرانی اسلامی و رنگ‌های شاد در زیباسازی این پروژه مدنظر قرار دارد و استفاده صحیح از رنگ و طرح می‌تواند موجب تلطیف روحیه مردم در این محور پرتردد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =