هرس درختان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان خبر داد و گفت: این عملیات هرساله در فضل سرما با رویکرد مقاوم‌سازی درختان انجام می‌شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در کرج خبر داد و گفت: هرس به‌موقع درختان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان برای سلامت درخت انجام داد.

وی گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌های سطح شهر به‌صورت گسترده در دستور کار اداره حفظ و نگهداری امور مناطق قرارگرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: هرس درختان هنگام خواب زمستانه باهدف حذف شاخه‌های آفت‌زده و بیمار، رفع خطر شاخه‌های خطرآفرین در کنار تیرهای برق، رفع دید المان‌های ترافیکی، پیرایش و آراستگی درختان، افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای بیرونی مانند باد و یخبندان انجام می‌شود.

بضاعتی پور با تأکید بر حفظ و تقویت فضای سبز شهری به‌عنوان نیاز و ضرورت امروز شهروندان، گفت: همراه با هرس درختان اقداماتی از قبیل، وجین گل‌کاری‌ها، کاشت گل‌های فصلی، کود دهی، کَند و کوب، پابیل کردن درختان و دفع علف‌های هرز و آزادسازی طوقه درختان نیز انجام خواهد شد.

وی عملیات هرس درختان را در راستای بازپیرایی و فرم دهی ارزیابی کرد و افزود: این عملیات در زیبایی منظر شهری تأثیرگذار و برای رشد تاج درختان نیز حائز اهمیت است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه سعی می‌شود قبل از بارش برف سنگین، بخش عمده هرس درختان انجام شود، گفت: اکیپ‌های عملیاتی هرس درختان تحت نظارت کارشناسان فضای سبز و با رعایت اصول و نکات ایمنی فعالیت خواهند کرد تا شاهد استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی مجموعه این اقدامات در فصل بهار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =