قاسم پور

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج از تصویب بودجه چهار هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان بودجه متمم سال ۱۴۰۰ شهرداری کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، علی قاسم پور به ارائه گزارش متمم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری کرج لایحه متمم به مبلغ چهار هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان به شورای شهر ارسال کرد که با نگاه مثبت شورا این میزان با رقم بیشتری به تصویب رسید.

وی از ارسال مصوبه متمم شورای شهر کرج برای تصویب نهایی به کمیته تطبیق فرمانداری کرج خبر داد و افزود: شورای ششم کرج تاکنون ۱۸ نشست در کمیسیون تلفیق بودجه داشته که در ۱۱ ردیف، بودجه جاری شهرداری کرج کاهش پیداکرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج میزان کاهش این ۱۱ ردیف بودجه جاری را ۶۰ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در سه ردیف بودجه جاری شهرداری کرج نیز ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده است.

وی تأکید کرد: بودجه متمم شهرداری کرج نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان افزایش نشان می‌دهد.

قاسم پور یادآور شد: برابر با ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها  بودجه جاری شهرداری کرج  ۴۴.۹ درصد و بودجه عمرانی ۵۵.۱ درصد است که رقم بودجه متمم مصوب جاری ۱۴۰۰  کرج معادل دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و بودجه عمرانی حدود دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص درآمدهای شهرداری کرج نیز گفت: جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰  حدود ۲۰ درصد، اوراق مشارکت ۱۵ درصد، فروش اموال غیرمنقول ۱۰ درصد، عوارض مازاد و در حد تراکم ۱۵ درصد و مابقی درآمد شهرداری کرج نیز از دیگر منابع تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در بودجه عمرانی شهرداری کرج ، اولویت با تکمیل بزرگراه شمالی به طول ۱۷.۵ کیلومتر، خط ۲ قطار شهری، خرید اتوبوس، آسفالت و سایر پروژه‌ها است.

قاسم پور عنوان کرد: امیدواریم پس از ابلاغ بودجه متمم  ۱۴۰۰، چرخ شهرداری کرج به‌راحتی بچرخد و شهرداری به‌سرعت نسبت به جذب بودجه عمرانی اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه از شهرداری کرج مطالبه شده است تا عدالت در پرداخت‌ها را رعایت کند، اضافه کرد: یکی از مواردی که در بودجه متمم دیده‌شده، تبدیل وضعیت بخشی از کارکنان شرکتی و قراردادی ایثارگر هستند و برخی پس از برگزاری آزمون تبدیل وضعیت خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =