شهر هوشمند

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج عملکرد مدیریت شهری در این حوزه طی ۱۰۰ روز گذشته را تشریح کرد.

فرزین فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج ضمن تشریح گزارش ۱۰۰ روزه مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل ترافیک، از برنامه‌ریزی و اقدام برای تکمیل فرآیند ایجاد شهر «خوانا» با تهیه و نصب علائم ترافیکی و تابلوهای هدایت مسیر خبر داد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی و اقدام جهت تداوم طرح‌های مرتبط با ساماندهی معابر شهری از طریق اجرای طرح‌های اصلاح هندسی و اصلاح شبکه معابر اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری در بازه زمانی یادشده تداوم طرح‌های مرتبط با ایجاد سهولت و امنیت بیشتر برای تردد عابرین با رویکرد استفاده مناسب‌تر برای معلولین جسمی ـ حرکتی و افراد سالخورده از طریق اصلاح سطوح پیاده راه‌های شهری و استفاده از مصالح استاندار بوده است.

به گفته سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج هماهنگی و پیگیری برای انطباق حوزه عملکردی و عملیاتی پلیس راهور با مناطق شهری باهدف ایجاد انسجام و هماهنگی در کنترل و راهبری ترافیک شهری انجام‌شده است.

حرکت به سمت شهر هوشمند

فرشاد در بخش دیگری به مطالعه و تهیه طرح برای اتصال خط ۲ مترو تهران ـ کرج به خط شش متروی تهران اشاره کرد و گفت: این مهم باهدف سهولت در مسافرت‌ها، افزایش حجم و سرعت جابجایی مسافر، کاهش تراکم مسافر در خطوط و ایستگاه‌های مترو، توزیع مناسب سفر، ارتقاء ایمنی و آسایش سفر، کاهش سفر با خودرو، ارتقاء و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی و غیره انجام‌شده است.

تقویت و افزایش سطح سرویس مرکز کنترل ترافیک از طریق خرید و نصب تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مکمل و راه‌اندازی و بهره‌برداری مناسب با هماهنگی و همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی در چارچوب رویکردهای شهر الکترونیک و حرکت به سمت شهر هوشمند ازجمله اقدامات مدیریت شهری است که توسط سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج تشریح شد.

وی در بخش دیگری به تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق نوسازی اتوبوس‌های شهری و فراهم‌سازی مقدمات خرید بیش از 200 دستگاه اتوبوس شهری با استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت و با بهره‌گیری از ظرفیت و توان تولیدات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

آرام‌سازی ترافیک با اجرای چهار جزیره ایمن

فرشاد در ادامه به پیگیری و اقدام جهت اجرای خط اتوبوس سریع‌السیر «BRT» در محور شهید بهشتی حدفاصل میدان امام (ره) و میدان سپاه اشاره کرد و گفت: طراحی و اخذ مصوبه و انجام عملیات اصلاح هندسی و چراغ‌دار کردن  تقاطع رستاخیز - سیزدهم رجایی شهر به‌صورت کامل و آغاز عملیات اصلاح هندسی راست‌گرد اتصال شرق به شمال تقاطع دانش‌آموز - علامه جعفری (بیش از ۵۰ درصد پیشرفت) و چراغ‌دار شدن تقاطع خیابان چهارم و بلوار ولیعصر (عج) در آق تپه در راستای تسریع در تردد شهروندان و رفع گره‌های ترافیکی از دیگر اقداماتی است که انجام‌شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج همچنین به آرام‌سازی جریان ترافیک با اجرای چهار مورد جزیره ایمن (در بلوار جمهوری محدوده اداره مالیات، بلوار ماهان و بلوار مؤذن) به‌منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی عابرین پیاده نیز اشاره کرد.

وی در ادامه به هوشمند سازی تقاطع پونه - شمس و انجام طراحی‌های فنی و برنامه‌ریزی جهت هوشمند سازی هفت تقاطع جدید اشاره کرد و گفت: طراحی، ساخت و نصب ۹ مورد انواع تابلوی هدایت مسیر جدید (از نوع دروازه‌ای و صلیبی و پرچمی) و نصب ۴۱۷ مورد انواع تابلوهای اخباری، اخطاری و انتظامی جدید از دیگر اقداماتی است که در ۱۰۰ روز گذشته انجام‌شده است.

نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف

فرشاد در بخش دیگری به اجرای بیش از ۲۳۰ کیلومتر خط‌کشی محوری و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع انواع خط‌کشی دوجزئی و هزار و ۵۰۰ مترمربع خطوط لرزاننده و اکستروژن در راستای نظم‌بخشی و ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده نیز اشاره کرد که به همت مدیریت شهری رد بازه زمانی یادشده، اجراشده است.

وی همچنین به اجرای بیش از ۱۳۰ متر گاردریل ترافیکی و تهیه و نصب بیش از ۵۳۰ مورد انواع تجهیزات ایمنی ترافیکی (اعم از کاشن تانک، بشکه، باتومی، چشم‌گربه‌ای، گل‌میخ و غیره) در سطح شهر اشاره کرد و گفت: نصب و راه‌اندازی و اخذ کد جریمه سامانه ثبت راداری (شامل دو دستگاه دوربین پلاک خوان و رادار) و اعمال جرائم سرعت غیرمجاز در زیرگذر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با تلاش همکارانم در این حوزه اجراشده است.

به گفته سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج نصب و راه‌اندازی و اخذ کد جریمه ۹ دستگاه دوربین پلاک خوان منصوب در معابر شهید شمس - انوشیروان (دو دوربین)، شهید بهشتی - کسرا (سه دوربین)، آزادگان شمال به جنوب (دو دوربین) و آزادگان جنوب به شمال (دو دوربین) و نصب و راه‌اندازی و بهره‌برداری از چهار دوربین نظارت تصویری جدید از دیگر اقداماتی بوده که در ۱۰۰ روز گذشته توسط مدیریت شهری انجام‌شده است.

نصب چهار دستگاه تابلو ترافیک ( ((VMS

فرشاد در بخش دیگری به نصب چهار دستگاه تابلو ترافیک ((VMS در معابر شهید بهشتی - تقاطع شهید شمس، شهید بهشتی - میان جاده، شهید بهشتی - سه‌راه رجایی شهر و شهید بهشتی - نرسیده به میدان سپاه نیز اشاره کرد که برای سهولت در تردد شهروندان اجرایی شده است.

وی به مطالعات مهمی که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک انجام‌شده اشاره کرد و گفت: ازجمله این مطالعات می‌توان به تهیه برنامه راهبردی حمل‌ونقل همگانی یکپارچه کلان‌شهر کرج، مطالعات ممیزی ایمنی فضای سبز، مطالعات مکان‌یابی پایانه برون‌شهری و مهندسی خطوط اتوبوس‌رانی، مطالعات طراحی تقاطع غیرهمسطح بلوار مؤذن – جمهوری اسلامی، مطالعه تهیه سند توسعه حمل‌ونقل پاک، مطالعات بهنگام سازی طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =