بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به استقبال کم‌نظیر شهروندان از پویش هر «خانه یک درخت» گفت: در نخستین روز اعلام این پویش بیش از ۲۰۰ پیامک و تقاضا در سامانه این سازمان ثبت‌شده است.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به استقبال کم‌نظیر شهروندان از پویش هر «خانه یک درخت» گفت: توجه مردم به موضوعات زیست‌محیطی و استقبال شهروندان از این پویش در مدت کوتاه یک‌روزه نشان از یک مطالبه عمومی و مسئولیت‌پذیری شهروندان در قبال فضای سبز برای ساختن شهری پایدار و دوستدار محیط‌زیست است.

وی بابیان اینکه دغدغه ارزشمند شهروندان برای کاشت درخت و حفظ محیط‌زیست موردتوجه و ستایش  مدیریت شهری کرج است، گفت: در نخستین روز اعلام خبر پویش هر «خانه یک درخت» بیش از ۲۰۰ پیامک و تقاضا در سامانه این سازمان ثبت‌شده که این استقبال نشان از مسئولیت‌پذیری شهروندان در قبال فضای سبز برای ساختن شهری پایدار و دوستدار محیط‌زیست است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز را ازجمله نیازهای مهم شهروندی دانست و افزود: باید برای ایجاد نشاط و شادابی شهر، برنامه‌ریزی و روی شهروندان و احساس مسئولیتشان نسبت به فضای سبز حساب باز کرد و در این خصوص مدیریت شهری کرج از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر استفاده خواهد کرد.

بضاعتی پور اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم در مشارکت شهروندان در ایجاد نشاط اجتماعی شهر، توسعه فضاهای سبز خانگی در منازل است که این سازمان با همین رویکرد نخستین جشنواره «خانه زیبای ما» را در سه بخش گل‌های آپارتمانی منزل، گل‌کاری باغچه و ساختمان‌های مسکونی، پشت‌بام و تراس سبز برگزار کرده است.

وی به راه‌اندازی پویش کاشت نهال به درخواست شهروندان هم اشاره کرد و گفت: این طرح در ادامه پویش «درخت دوستی بنشانیم» و «جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت» برای چندمین سال متوالی اجرایی می‌شود و سازمان به نیابت از شهروندان و بر اساس درخواست آن‌ها از طریق دریافت پیامک به‌صورت رایگان و به یاد عزیزانی که دوستشان دارند در اراضی پیرامونی شهر درخت غرس می‌کند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه نقش شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز، تنها یک شعار گذرا نیست و می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی مهم به شمار رود و زنجیره خدمات شهری را در توسعه فضای سبز تکمیل کند، افزود: با توجه به حجم درخواست‌های دریافتی شهروندان در پویش هر «خانه یک درخت» درصدد افزایش اکیپ‌های اعزامی برای کاشت درخت هستیم و انتظار می‌رود این طرح بتواند بخش زیادی از خلاء‌های موجود در توسعه فضای سبز شهری را جبران کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =