واکسن کرونا

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز گفت: آبریزش بینی، خستگی، ضعف و تعریق شبانه مهم‌ترین علائم ابتلا به سویه جدید کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به اینکه هنوز مورد جدیدی از ابتلای قطعی به سویه جدید امیکرون در البرز گزارش نشده است، اظهار کرد: هفته گذشته یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در استان گزارش شد و جز آن مورد جدیدی اعلام‌نشده است.

وی با اشاره به اینکه علائم سویه امیکرون در مقایسه به سویه‌های قبلی شدید نیست، توضیح داد: علائم این سویه شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد ولی قدرت سرایت آن چند برابر سویه‌های قبلی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز در پاسخ به اینکه آیا برای مبتلایان به این سویه نیازی به قرنطینه است، گفت: چون قدرت سرایت این سویه بیشتر است حتماً باید قرنطینه انجام شود ولی ممکن است مدت‌زمان آن در مقایسه با سویه‌های قبل کمتر باشد.

بابایی تأکید کرد: تزریق واکسن به‌ویژه دز سوم نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به این سویه دارد به همین دلیل از واجدین شرایط درخواست می‌شود حتماً نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی گفت: آبریزش بینی، خستگی، ضعف و تعریق شبانه مهم‌ترین علائم ابتلا به سویه جدید کرونا است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این سویه، در کنار تزریق واکسن باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی فراموش نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =