جلسه عصرگاهی

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مرکز پژوهش‌ها بازوی علمی شورا است، این مرکز در زمینه‌های مختلف فعالیت‌ علمی انجام داده و در اختیار کمسیون‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، محمد اسدیان شامگاه شنبه در دومین جلسه عصرانه اندیشگاهی که در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه در مرکز پژوهش‌ها وجود دارد نخبه گری است، اظهار کرد: در مرکز پژوهش‌ها نخبگان به ۶ دسته تقسیم می‌شوند که اعم از شبکه نخبگان اجرایی، شبکه نخبگان علمی و پژوهشی، شبکه جامعه اندیشگاهی و مراکز پژوهشی، شبکه نخبگان فرهنگی و اجتماعی و شبکه نخبگان رسانه‌ای و غیره هستند.

وی بابیان اینکه برندسازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز شهرهای بزرگ است، گفت: در شهرهای بزرگ به دلایل اقتصادی از این روش برای درآمدزایی و مسائل اقتصادی استفاده می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: وجود مرکز پژوهش‌ها موجب ایجاد توانمندی در خصوص برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شده و روند برنامه‌ریزی را تسریع کرده است.

اسدیان با اشاره به‌ اینکه مرکز پژوهش‌ها تمام مطالعاتی که توسط شهرداری درگذشته انجام‌شده و در حال حاضر اجرا می‌شود یا در آینده اجرا خواهد شد را جمع‌آوری کرده تا از مطالعات تکراری جلوگیری شود، افزود: این مرکز برای همکاری بیشتر دانشگاه‌ها و شهرداری بسترسازی می‌کند به‌گونه‌ای که در تلاش هستیم دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی بپذیرند و هر دانشگاه بتواند یک مشکل اجتماعی جامعه را مرتفع سازد.

وی با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که مرکز پژوهش‌ها راه‌اندازی شده توانسته جایگاه خود را در بین مدیریت شهری و جامعه علمی پیدا کند ؛بیان کرد: در تلاش هستیم مرکز پژوهش‌ها را به‌اندازه‌ای توانمند کنیم تا سالیان سال در شهر خدمت پژوهشی انجام دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بابیان اینکه کارهای پژوهشی دیرباز ده ولی خوب بازده هستند، تأکید کرد: کار پژوهشی تفکر پژوهشی می‌طلبد تا باور علمی ایجاد کند.

گفتنی است؛ نشست فوق باهدف ایجاد شبکه منسجم اندیشگاهی و همکاری بیشتر میان نخبگان شهر، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان شهری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =