کربلای 5

فرمانده بسیج شهرداری کرج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس، در پیامی سالروز عملیات کربلا ۵ را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، متن پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سالروز عملیات غرورانگیز کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵، نماد آشکار شدن ضعف دشمن بعثی و حامیان آن در برابر اراده انقلابی و ایرانی از رهاوردهای این عملیات است.

عملیات کربلای ۵ که در بامداد ۱۹ دی­‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مقدس یا زهرا (سلام الله علیها) در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد، یکی از بزرگ­ترین و شگفت انگیزترین عملیات­‌های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس به شمار می­‌رود که پیامدهای آن باعث تحکیم تفوق و برتری رزمندگان وفرزندان ملت ایران اسلامی بر لشکریان زبون بعثی شد. در این عملیات خطوط و استحکامات دفاعی ارتشِ صدام که نفوذناپذیر قلمداد می­‌شد با اراده پولادین رزمندگان دلاور اسلام فروریخت و با پیشروی آنان در شرق بصره، قابلیت­‌ها و توانمندی‌­های نظامیان بعثی با چالش جدی روبه رو شد؛ به گونه‌­ای که کارشناسان نظامی جبهه حامی رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، برای نخستین بار از پیروزی یک طرف جنگ بر طرف دیگر که در حقیقت پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران بود، سخن به میان آوردند.

در عملیات کربلای ۵، خطوط دفاعی دشمن برابر طرح­‌ها و تاکتیک‌های پیچیده و کارآمد عملیاتی و رزمندگان سلحشور و سینه چاک حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و انقلاب اسلامی تاب نیاورد و خود به نقطه ضعف و غفلت ارتش بعثی عراق تبدیل شد.

۱۹دیماه هرسال یادروز دلاوری های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ است. یادآور یا زهرایی که قلب دشمن را در خاک شلمچه لرزاند و رشادت‌های بی نظیر سربازانی که بی محبا برای آزادی خاک میهن به قلب دشمن زدندو بسیاری از فرماندهان و رزمندگان عزیز و جان برکف در آن عرصه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «شب­‌های عملیات کربلای ۵، شب­‌های قدر انقلاب بود و خاطره ماندگار خونین حسینی آن عملیات نباید فراموش شود و هر کس که آن را فراموش کند، نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد»به شهادت رسیدند در این عملیات ماشین جنگی ارتش صدام فراتر از مقاطعِ دیگرِ جنگ تحمیلی به گِل نشست و این پیام برای جهانیان آشکار شد که هیچ قدرتی توان مقاومت و مصاف در برابر ایمان و اراده الهی و باورهای انقلابی و ایرانی را نخواهد داشت و محاسبات تئوریسین‌­های نظامی و سیاسی دولت­‌های غربی حامی ارتش متجاوز بعثی نیز، بر غلبه مسلّم رزمندگان اسلام بر لشکریان کفر صدامی دلالت داشت که عملیات غرورآفرین کربلای ۵ بود که شورای امنیت را ناچار به تصویب قطعنامه ۵۹۸کرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌ها وجانفشانی‌های شهدا عزیز، ۱۹دیماه روز حماسه پیروزمندانه و ماندگار عملیات کربلای ۵ را به آحاد ملت شریف ایران بویژه مردم شهید پرور، رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت ،خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان عزیز، بسیجیان و جوانان مومن و انقلابی که آینده سازان این مرز و بوم هستند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

غلام قربانی مشاور شهردار و فرمانده حوزه ۸ بسیج شهرداری کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =