کارگاه تولید ماسک

کارگاه تولید ماسکِ رایگان در فرهنگسرای شهید آوینی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج افتتاح شد.


به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ حسین سعیدی سیرایی با اشاره به اینکه این کارگاه ماسک رایگان در اختیار نیازمندان و قشر کم برخوردار جامعه قرار می دهد اظهار داشت: یکی از رسالتهای اصلی ما فرهنگ سازی و ارائه خدمات فرهنگی است که تجهیز، راه اندازی و افتتاح این کارگاه آن هم با کمترین اعتبار به منظور تحقق همین هدف بوده است. 


وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی همه ما وظیفه داریم برای مهار ویروس کرونا تلاش کنیم گفت: در حال حاضر یکی از روش های موثر برای آگاهی رسانی و کنترل این ویروس استفاده از فضای مجازی است که سازمان فرهنگی اجتماعی برنامه های مختلفی را اجرایی کرده است. 


این مسئول نقش فرهنگسراها را در آگاهی بخشی به شهروندان موثر دانست و ادامه داد: در حال حاضر فرهنگسراهایی تحت پوشش این سازمان در مناطق مختلف کرج وجود دارد که هریک به نحوی در زمینه فرهنگی اقدامات مطلوبی را انجام می دهند.


مدیر فرهنگسرای شهید آوینی کرج نیز در این مراسم با اشاره به حمایت همه جانبه معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از تجهیز و راه اندازی این کارگاه جهادی گفت: در فاز اول راه اندازی این کارگاه، ۵ دستگاه چرخ صنعتی خیاطی در مجموعه مستقر شده که با همکاری پایگاه بسیج خلج آباد، بانوان خیاط به صورت داوطلب و جهادی کار دوخت ماسک ها را انجام می دهند.


مهشید رضایی ادامه ‌داد: تاکنون سه هزار عدد ماسک در این کارگاه تولید شده که پیش بینی می شود تا هفته های آینده این آمار به تعداد قابل قبولی برسد.


به گفته این مسئول؛ در فاز بعدی قرار است با کمک بخش خصوصی و یکی از کارآفرینان استان، تجهیزات لازم جهت راه اندازی کارگاهی در فضایی بزرگتر و مجهزتر جهت ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار مهیا شود.


گفتنی است در این مراسم از بانوان خیرِ فعال در این کارگاه قدردانی شد. در حاشیه این آیین گالری آثار هنری هنرمندان استان البرز نیز با نمایش بیش از ۳۰ اثر منتخب مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =