علی اصغر همتی

معاون خدمات شهر شهرداری کرج از شهروندان خواست زباله خود را تا ساعت ۹ شب بیرون از منزل بگذارند و شهرداری را در ساختن شهری زیبا یاری کنند.

علی اصغر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، گفت: طرح جمع آوری سبدهای زباله از جلوی در منازل مناطق ۱۰ گانه کرج هم اکنون اجرایی شده و شهروندان می توانند از ساعت ۸ تا ۹ شب زباله های خود را بیرون از منزل قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، ایجاد نازیبایی های بصری و دیگر موارد مندرج در قانون تخلف محسوب و شامل جریمه نقدی می شود، میزان این جریمه را برای بار اول ۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در صورت تکرار تخلف هر بار جریمه دو برابر افزایش می یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج همچنین تصریح کرد: اجرای این تخلف ضمانت اجرایی قضایی نیز دارد و شهروندان باید در رعایت قوانین شهری کوشا باشند.

همتی در تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع آوری سبدهای زباله از سطح شهر، گفت: تا کنون در مناطق ۲، ۹ و ۱۰، حذف سبدها انجام شده و ظرف ۲۰ روز آینده این طرح در باقی مناطق نیز اجرا خواهد شد.

وی همچنین به نحوه حذف سبدها در دیگر مناطق اشاره کرد و افزود: ۴۸ ساعت قبل از حذف سبدهای زباله در هر منطقه، بروشورهایی حاوی اطلاعات لازم در این خصوص میان ساکنان توزیع می شود تا شهروندان با دلایل حذف این سبدها آشنایی پیدا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج اضافه کرد: سبدهای زباله پس از برش، ضد عفونی و تحویل منازل می شوند و محل اتصال این سبدها با زمین نیز با ضربات پتک صاف می شود تا خطری برای تردد شهروندان ایجاد نکند.

همتی توضیح داد: خیابان ها مجهز به مخزن اضطراری محدود هستند و در صورتی که شهروندان مجبور بودند زباله های خود را زودتر از ساعت تعیین شده از منزل خارج کنند می توانند از این سطل ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در خیابان هایی که سطل های اضطراری وجود ندارد، حین جمع آوری سبدهای زباله، این سطل ها جانمایی می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج از شهروندان خواست تا از کیسه های  خرید میوه و کالاها به عنوان کیسه زباله استفاده نکنند، چرا که این کیسه ها اندازه مناسب را نداشته و سریع تر پر می شوند، این در حالی است که کیسه های زباله اندازه مناسبی برای جمع آوری زباله های منزل تا ساعت تعیین شده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =