جلسه 230

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج با طرح این سؤال که پروژه رینگ ۳۰ متری اسلام‌آباد چرا به تعطیلی کشیده شده است؟ گفت: شهرداری زمان اتمام این پروژه را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بازدید میدانی از محدوده ۱۷۰ هکتاری اسلام‌آباد اظهار کرد: پارک دانایی قرار بود دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد که طولانی شدن این پروژه در کنار بهره‌برداری از پارکینگ، زمین فوتبال، والیبال و زمین ورزشی چندمنظوره در ۲۳ هکتار از فضای محدوده ۷۲ هکتاری خدمات ما را در شهرداری دچار نقصان می‌کند.

وی افزود: در خصوص قراردادهایی که با برگزاری مناقصات انجام‌شده است شهرداری‌ها در اکثر موارد با اتمام قرارداد قبل از انجام مواجه بوده است تمهید شهرداری در این خصوص چیست؟ آیا آمادگی لازم توسط شهرداری برای پیش بردن پروژه‌ها به‌صورت امانی وجود دارد؟ با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده شهرداری کرج آمادگی لازم برای مدیریت ماشین‌آلات در چنین مواقعی نداشته و این خود بر پیچیدگی و عدم موفقیت مدیریت شهری اثر سوء گذاشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج گفت: با توجه به انجام عملیات مکانیک خاک و ژئو تکنیک برای برخی از نقاط ازجمله کوه بی‌نهایت بیش از ۳۰ درصد  نبوده لذا لازم است روی طرح‌های داده‌شده توسط مهندسین مشاور بر اساس وضعیت موجود تجدیدنظر اساسی انجام شود.

رسولی بیان کرد: قرار بود امسال رینگ ۳۰ متری مانند بسیاری از پروژه‌ها به سرانجام برسد ولی حتی با تعدیل قرارداد پیمانکار قبلی در مناقصه جدید نیز شرکت نکرده و عملاً این پروژه به تعطیلی کشانده شده است برنامه شهرداری برای ادامه این پروژه چیست و چه موقع این پروژه به اتمام خواهد رسید ؟ شورای شهر چه زمانی شاهد اتصال رینگ ۳۰ متری به خیابان شریعتی بر اساس طرح مصوب و آزادسازی حداقل ۱۸۰۰ متری آن خواهد بود ؟

خزانه دار شورای شهر کرج همچنین گفت: برنامه شهرداری برای صدور سند مالکیت اسلام‌آباد که عرصه آن به نام شهرداری است از ابتدای دوره مورد تأکید بوده و جلسات متعددی نیز در این خصوص با واحدهای مرتبط ازجمله معاونت معماری و شهرسازی و املاک داشته‌ایم، بر اساس طرح مصوب و جلسات مکرر مقررشده بود برداشت نقشه‌برداری انجام و پس از انطباق با وضعیت موجود و خروج پلاک‌هایی که در این محدوده سند مالکیت اخذ کرده‌اند برای مابقی زمین‌ها سند مطابق طرح مصوب صادر و پس‌ازآن شهرداری مطابق الگوهای مصوب تجمیع و تفکیک تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ کند که مدتی است این پروژه مسکوت مانده، چرا این پروسه با سرعت و در جهت رفاه و صدور سند مالکیت این قطعات پیش نمی‌رود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج ضمن همکاری همه‌جانبه تمامی سازمان‌ها برای بازآفرینی فضاهای شهری در راستای اجرای این طرح یادآور شد: با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده ضروری است سند پلاک‌های اسلام‌آباد اخذ شود، قطعات و الگوسازی قطعات بر اساس شیوه تجمیع و تفکیک مجدد تجمیع شود، افزایش درصد رایگان صدور پروانه از ۵۰ به ۷۰ درصد مدنظر قرارگرفته شود و در اجرای پروژه الگوی توسعه مسکونی تسریع و پروژه‌های محرک توسعه اجرا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =