آئین روز درختکاری بعد از ظهر شنبه با حضور مقامات عالی رتبه استان در اردوگاه شهید مطهری کرج برگزار شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای طرح نیابتی کاشت درخت به‌نام شهدا در هفته درختکاری خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به برگزاری مراسم درختکاری در اردوگاه فرهنگی شهید مطهری سپاه واقع در جاده کرج – چالوس، گفت: درخت نماد ایستادگی است و این مهم از جمله ویژگی شهدا و ایثارگران است که همیشه در یادها می ماند.

وی با بیان اینکه کاشت درخت به یاد شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه می‌کند، گفت: شهدا نماد سرافرازی و عزت میهن اسلامی هستند که زنده نگه داشتن یاد آن ها رمز بقای اسلام و انقلاب است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه شهدا مظهر ماندگاری و سرافرازی ملت ایران هستند، گفت: همچنان که درخت هوای پاک را برای انسان ها به همراه می آورد، شهدا نیز با نثار خون خود، حیات و جاودانگی را تقدیم جامعه کرده اند.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار فضای سبز و درختکاری است، عنوان کرد: در تقویم برنامه های درختکاری امسال به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا طرح نیابتی کاشت درخت به نام شهدا برنامه ریزی شده است.

وی توضیح داد: ۴۰۰ هکتار از اراضی لشکر ۱۰ سیدالشهدا نیز به کاشت درخت اختصاص یافته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به بهره برداری پارک شهدای مدافع حرم در شهر ک احسانی نژاد و نصب ۵۰۰ تابلوی جدید مزین به تمثال و نام شهدا در پارک ملی ایران کوچک اشاره کرد و افزود: افتخارمان این است که اماکن فرهنگی، پارک ها، معابر و کوچه های شهر به نام شهدا مزین شوند، شهدایی که در این محلات زندگی می‌کردند و عطر و یادشان هنوز وجود دارد و خانواده هایشان هنوز در این مناطق زندگی می‌کنند.

بضاعتی پور در خصوص تداوم ساخت سردیس و مجسمه های شهری و اجرای طرح های موضوعی در ارتباط با شهدا نیز گفت: طراحی اِلمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز در دستور کار قرار گرفته که در آینده ای نزدیک در حاشیه بزرگراه شهید سلیمانی جانمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =