آقای محمدرضااحمدی نژاد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ تقاطع پرتردد کرج هوشمند سازی می‌شود.

محمدرضا احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز گفت: با توجه به افزایش جمعیت، افزایش وسایل نقلیه، ترافیک و افزایش روزافزون سفرهای درون‌شهری از دست دادن زمان در پشت چراغ‌های فرماندهی بزرگ‌ترین معضل شهری در کلان‌شهرها به شمار می‌آید که نصب چراغ‌های فرماندهی هوشمند جهت نظارت و اتخاذ تصمیم‌های لحظه‌ای بر جریان ترافیک یکی از راه‌حل‌های بهبود این مشکلات است.

تدوین سند طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل تا افق ۱۴۰۴

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای هوشمند سازی تقاطعات این کلان‌شهر، مهم‌ترین نقیصه هوشمند سازی کرج را نداشتن برنامه‌ای مدون جهت پیشبرد اهداف مدنظر در راستای نیل به اهداف عالی موردنظر طی سنوات اخیر دانست و گفت: معاونت حمل‌ونقل و نقل و ترافیک شهرداری کرج پیرو همین امر و در قدم اول نسبت به تدوین سند طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل تا افق ۱۴۰۴ اقدام کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج افزود: همگام‌سازی امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر اساس نیاز ترافیکی شهر از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر بوده است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: به همت کارکنان این مجموعه و برای نخستین بار طی دو دهه اخیر طرح هوشمند سازی چراغ‌های فرماندهی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های کشور در تقاطعات پرتردد کرج در حالی اجرا شد که کنترلرهای استفاده‌شده در این سیستم کاملاً بومی، با بالاترین قابلیت‌ها و ساخت کشور بوده است.

تا پایان سال جاری ۱۰ تقاطع پرتردد کرج هوشمند سازی می‌شود

وی انجام بیش از ۶ ماه مطالعات تخصصی و برنامه‌ریزی مدون پیرامون طراحی این کنترلر را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرحی دقیق با کمترین میزان خطا عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری و درمجموع ۱۰ تقاطع پرتردد کرج هوشمند سازی خواهد شد که این رقم حدود یک‌پنجم از مجموع تقاطعات این کلان‌شهر را شامل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج همچنین یادآور شد: در حال حاضر شش تقاطع «هفت‌تیر»، «مصباح»، میدان «امام حسین»، «مادر»، «نبوت» و «گلزار» در کرج هوشمند سازی شده است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه تاب‌آوری چراغ‌های فرماندهی هوشمند در مخاطرات محیط شهری به‌منظور ارائه خدمات مطلوب ترافیکی از دیگر مسائلی است که موردتوجه واقع‌شده است، گفت: چراغ‌های فرماندهی هوشمند کرج در زمان بروز مشکلاتی چون قطعی برق، سرقت و خرابی؛ ایمن و قابل‌کنترل است.

وی بهینه‌سازی امکانات، یکپارچه‌سازی ادوات ترافیکی هوشمند، صرفه‌جویی در زمان و منابع مادی افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج ارتباط با صنعت و صنعتی سازی قطعات و ادوات ترافیکی هوشمند را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، ارتقای دانش و خودباوری جوانان در این حوزه دانست و گفت: محصولات تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان قابل قیاس با نمونه‌های خارجی و بی‌نظیر در خاورمیانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =