ترمیم تنه درختان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات‌ ترمیم تنه درختان آسیب‌دیده سطح شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اهمیت حفاظت از درختان کهن‌سال، گفت: با تلاش اداره حفظ و نگهداری فضای سبز امور مناطق عملیات‌ترمیم تنه درختان برای جوان‌سازی و جلوگیری از زوال زودرس در دستور کار قرارگرفته است.

وی گفت: تنه درختان کهن‌سال به دلیل صدمات مکانیکی ازجمله سرما و یخبندان، برخورد ماشین‌آلات دچار آسیب و تَرک می‌شود و این ترک‌ها به‌مرورزمان عمیق شده و درنهایت به دلیل عوامل بیماری‌زا و آفات دچار پوسیدگی می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج بابیان اینکه این سازمان با روش‌های علمی به دنبال جلوگیری از شیوع آفت‌های گیاهی در بین درختان شهر است، افزود: عملیات پانسمان تنۀ درخت که با همکاری گروه گیاه‌پزشکی سازمان صورت می‌گیرد به‌عنوان سپر محافظ درختان در برابر آسیب‌های مختلف عمل می‌کند و مانع شکاف و پوسته‌پوسته شدن سطح خارجی آن می‌شود، اتفاقی که در صورت بروز، مقدمۀ بروز بیماری‌های مختلف را برای درخت فراهم می‌کند و آن را در معرض قارچ و حشرات قرار می‌دهد.

بضاعتی پور گفت: محافظت از درختان در مقابل آفات چوب‌خوار، محافظت و پیشگیری از بیماری‏های باکتریایی درختان با جدیت پیگیری می‌شود و شناسایی سریع و به‌موقع آفات و عوامل بیماری‌های گیاهی تا حد زیادی از زوال درختان شهری جلوگیری می‌کند و باعث توسعه فضای سبز باثبات و پایدار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =