محرم

نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: آیین روضه خوانی درب منزل شهدا را ادامه می دهیم تا همچنان از برکات دعای مادران و پدران شهدای عزیز بهره مند گردیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی‌رضا رحیمی محمودآبادی با اشاره به احیای سنت چهارپایه خوانی در دهه اول محرم الحرام و اجرای آیین روضه خوانی در کوچه و محلات به نیت شهدای والامقام شهر کرج، گفت: مجموعه مدیریت شهری کرج و در ذیل آن ها سازمان فرهنگی، در محرم ۱۴۰۰ با وجود شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری مراسم های تجمعی، به برپایی روضه در درب منزل شهدا، اقدام متفاوتی را صورت بخشید.

وی گفت: چهارپایه خوانی یا همان سنت حاج مرزوق کربلایی، در محل سکونت شهدای کرجی برپا شد و موجب خرسندی و خوشنودی خانواده های معزز و محترم این سربازان عزیز وطن گردید.

نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: این مراسم با هدف احیای سنت چهارپایه خوانی و به ویژه تکریم خانواده معظم شهدا برگزار شده است که خانواده شهیدان و عموم مردم، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به عزاداری و سوگواری پرداخته اند.

رحیمی محمودآبادی افزود: اینگونه اقدامات فرهنگی که ریشه در تاریخ عزاداری معاصر ایران دارد، در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار داشته و پس از دهه اول عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) نیز به صورت هفتگی تا پایان سال و با حضور در درب منزل شهدا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =