.....

گزینه تصدی شهرداری کرج به‌کارگیری اتوماسیون یکپارچه در شهرداری را از جمله راه‌های مبارزه با فساد دانست.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، امیر یزدی عصر سه شنبه دوم شهریورماه با حضور در صحن علنی شورای شهر کرج به ارائه برنامه های خود پرداخت و گفت: ایجاد شورای راهبردی مدیریت شهری به منظور ارتقای جایگاه تعاملی اعضای شورای شهر با شهردار فراتر از نقش تقنینی و نظارتی برای هم افزایی هرچه بیشتر و ایجاد رویکرد هم آفرینی و همفکری بین شهرداری و شورای اسلامی شهر در دستور کار است.

وی به ایجاد و راه اندازی قرارگاه «مردمی پیشرفت» به منظور ساماندهی مشارکت نهادهای مردمی، گروه های جهادی، سمن ها و غیره در پیشبرد اهداف ماموریت های شهرداری اشاره کرد و گفت: افزایش نقش مردم در حل مسائل شهری با رویکرد شفاف سازی و افزایش اعتماد مورد توجه ویژه است.

گزینه تصدی شهرداری کرج گفت: راه اندازی نظام پیشنهادات، بانک خلاقیت و ایده های کاربردی به منظور همبستگی بیشتر شهرداری با شهروندان، مراکز علمی و دانشگاهی، اصحاب رسانه و غیره در ارائه راهکارهای عملیاتی از جمله برنامه های است که در صورت انتخاب بنده اجرا خواهد شد.

یزدی به اهمیت تاسیس کانون ارزیابی مدیران حرفه ای (پایه، میانی و ارشد) به منظور انتصاب مدیران شایسته و متناسب هر پُست اشاره کرد و گفت: راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی شهر کرج به منظور کمک گرفتن از گروه های جهادی و مردمی برای حل مشکلات مناطق کم برخوردار در دستور کار است.

به گفته وی اجرای طرح «قلب محله» با هدف تقویت جایگاه اجتماعی مساجد به منظور ایجاد پاتوق فرهنگی، تفریحی، علمی، عبادی و تربیتی جوانان از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

کاهش هزینه های غیرضروری و تقویت نظارت های مالی

گزینه تصدی شهرداری کرج در بخش دیگری به اهمیت اقتصاد شهری اشاره کرد و گفت: توجه جدی به معرفی کامل فرصت های سرمایه گذاری توسط شهرداری برای جذب سرمایه گذار، ضرورت مطالعه دقیق و ارائه طرح و برنامه های انگیزشی برای جذب سرمایه گذار، ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار، جلوگیری از ایجاد رانت به ویژه برای افراد خاص مثلا شفاف سازی زمینه های سرمایه گذاری از جمله برنامه هایی است که در دستور کار است.

یزدی در خصوص مبحث مدیریت مالی به احصاء و پیگیری دریافت سهم شهرداری از جرائم وصل شده ماده ۲۳ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات جرائم رانندگی، احصاء و پیگیری دریافت سهم شهرداری از ماده ۳۸ و تبصره دو ماده ۳۹ قانون عوارض متمرکز فراورده های نفتی، دخانیات و شماره گذاری و همچنین احصاء و پیگیری دریافت بدهی های عوارض جرائم ساختمانی دستگاه های اجرایی اشاره کرد.

وی به مدیریت منابع نقدی و غیرنقدی اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه های غیرضروری و تقویت نظارت های مالی بر ارکان شهرداری و شرکت های سرمایه گذار مدنظر است.

گزینه تصدی شهرداری کرج به حوزه شهرسازی و اقداماتی که باید انجام شود اشاره کرد و گفت: اجرای نماهای غیرمرتبط با فرهنگ و هویت معماری اصیل ایرانی و اسلامی، ساخت و ساز بدون رعایت اصول و ضوابط و مقررات ملی ساختمان در حاشیه شهر و عدم استحکام بناهای ساخته شده، ساخت و سازهای در مسیر گسل، مرتفع سازی صحیح و به موقع از جمله مسائلی است که در این حوزه مطرح است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مبارزه با فساد یکی از سخت ترین کارها در شهرداری است

یزدی بر تقویت کمیته سیما و منظر شهری خصوصا از حیث نماسازی و هویت معماری شهر تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات شهرسازی از طریق کاهش بروکراسی اداری و حذف ضوابط و مقررات دست و پاگیر و تک نقشه کردن پروانه های ساختمانی به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری به برنامه های خود در حوزه فنی و عمرانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیازمند برنامه ریزی و پیگیری برای تکمیل و اتمام پروژه های نیمه کاره، اجرای سیستم بهای تمام شده طرح ها و پروژه های عمرانی، مطالعه و توجه به ابعاد و اثرات مثبت و منفی اجرای طرح ها و پروژه ها در زندگی مردم هستیم.

اهتمام و پایبندی به اجرای برنامه ها با رویکرد توزیع مناسب فضای سبز و کاهش هزینه های اجرایی و نگهداری فضای سبز، ایجاد کمربند سبز حداقل از شرق شهر و نیز محدوده اتوبان و رودخانه کرج، تعیین تکلیف باغ سیب و کاخ شمس و اراضی پیرامونی از جمله برنامه های گزینه تصدی شهرداری کرج در حوزه محیط زیست ارائه شد.

یزدی در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد یکی از سخت ترین کارها در شهرداری است، گفت: زیرا گردش مالی بسیار زیادی در شهرداری ها صورت می گیرد و عموما نیز به علت ضوابط، مقررات و قوانین پیچیده و فراوان راه های دور زدن آنها بسیار زیاد است لذا با تمام توان و انرژی در جهت مبارزه با آن اقدام کنیم.

توانمندسازی زنان در حوزه آموزش شهروندی

وی گفت: از راه های مبارزه با فساد می توان به بکارگیری اتوماسیون یکپارچه برای همه حوزه ها و امور شهرداری، برنامه ریزی برای عدم مراجعه حضوری مردم به شهرداری و ارائه تمام خدمات و مجوزها و صدور فیش ها و غیره به وسیله سامانه ها و درگاه های الکترونیکی و بکارگیری نیروها و مدیران متعهد و متخصص دارای سلامت مالی و اخلاقی اشاره کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج به برنامه های خود در حوزه حمل و نقل ترافیک اشاره کرد و گفت: تمرکز بر اجرای کامل خط دو قطارشهری، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق منابع شهرداری در بخش خصوصی و مشارکت و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، برنامه ریزی در جهت هوشمند سازی حمل و نقل عمومی مورد نظر است.

تهیه برنامه گسترش نقش بانوان در مدیریت شهری، توانمندسازی زنان در حوزه آموزش شهروندی، اجرای طرح «زنان از مدیریت خانواده تا مدیریت شهر» و اجرای طرح فراگیر کرج شناسی برای زنان به عنوان سفیران هدایت فرهنگی شهر کرج از جمله برنامه های بود که یزدی به آنها اشاره کرد.

گفتنی است در کارنامه امیر یزدی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز، معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز و عضویت در شورای شهر کرج به چشم می خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =