مصطفی سعیدی سیرایی - کراپ‌شده

سرپرست شهرداری شهرداری کرج آخرین وضعیت اجرای قانون جامع ایثارگران در شهرداری کرج را تشریح کرد.

مصطفی سعیدی سیرائی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز در پاسخ به ابهامات پیرامون فرایند تبدیل وضعیت خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران، اظهار کرد: با عنایت به نامه شماره ۲۱/۳۲/۶۵۵۳۲ مورخ ۹۹/۱۱/۱۴ اداره کل دفتر امور شهری و شورای استانداری البرز موضوع ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون تفسیر بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و نامه شماره ۱۳۱۶۰ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۹ رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص ابلاغ بخشنامه مشترک شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۹ معاونین رئیس جمهور و رؤسای سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور موضوع دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، شهرداری کرج جهت عملیاتی نمودن دستورالعمل و بخشنامه مربوطه با هدف تسریع در فرایند تبدیل وضعیت این عزیزان اقدامات متعددی را به عمل آورده که بخش قابل توجهی از آن طی یک ماه اخیر صورت پذیرفته به به اختصار به شرح زیر است:

الف) مشمولین دستورالعمل قانون تفسیر بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه ۶۴ نفر از پرسنل دارای قرارداد استخدام موقت و پیمانی هستند که روال قانونی بر اساس بخشنامه‌های صادره طی شده و در مرحله صدور احکام استخدام رسمی قطعی هستند.

ب) مشمول بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که در دو دسته قرار می‌گیرند.

پرسنلی که دارای قرارداد مستقیم با شهرداری هستند که مشمول استفساریه بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم نبوده اند که تعداد آن‌ها ۱۰ نفر است و فرایندهای اداری مربوطه در حال انجام است.

پرسنل شرکتی که با شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری قرار دارند و شرایط مندرج در بخشنامه مربوطه را دارا هستند که تعداد آن‌ها در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ نفر است.

در جهت اجرای دستورالعمل های مورد اشاره فرایند اقدامات لازم آغاز شده و در حال اجرا است که به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱- پس از ابلاغ بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موضوع طی نامه شماره ۸۸/۴۵۷۴۶ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۳ به کلیه مناطق، سازمان‌ها و ادارات ستادی ابلاغ شد.

۲- پیرو ابلاغ بخشنامه صدرالذکر مدارک ارائه شده از افراد متقاضی تبدیل وضعیت اخذ گردید.

۳-مدارک اخذ شده بررسی، تدوین، دسته بندی و تشکیل پرونده انجام گردید.

۴- لیست‌های تفکیک شده افراد دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی (فوق دیپلم، لیسانس و بالاتر به تعداد ۳۲۰ نفر) جهت تخصیص پست سازمانی بر اساس مدارک تحصیلی ارائه شده به دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج ارسال گردید.

۵- پس از تخصیص پست سازمانی لیست ایثارگران شامل خانواده جانبازان و شاهد به تعداد ۵۰ نفر در مرحله اول و ۳۶ نفر در مرحله دوم به گزینش ارسال و در حال انجام مراحل گزینش، سوء پیشینه، عدم اعتیاد و طب کار هستند.

۶- ایثارگران دارای شرایط رزمندگی با توجه به نیاز به صحت سنجی مدارک ارسال شده و در جهت تسهیل فرایندهای اداری طی مکاتبه شماره ۸۸/۶۵۸۲۳ مورخ ۱۴۰۰/۶/۷ به معاونت هماهنگ کننده سپاه استان البرز ارسال گردید. ضمناً با توجه به هماهنگی با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مقرر گردید تا به منظور سهولت در انجام کار استعلام افراد مشمول از بنیاد مذکور به صورت جمعی و در قالب یک لیست واحد صورت پذیرد.

۷- پس از تائید هسته گزینش و تکمیل مدارک مربوطه می بایست اطلاعات کارکنان در سامانه کارمند ایران (زیر سامانه پاکنا) جهت صدور شماره مستخدم رسمی بارگذاری و ارسال گردد که این فرایند به تدریج صورت خواهد پذیرفت.

۸- برای متقاضیان دارای مدارک تحصیلی غیردانشگاهی (دیپلم و زیر دیپلم) تشکیل پرونده و انجام فرایندهای اداری در حال انجام است اما با توجه به عدم امکان تخصیص پست‌های سازمانی مصوب و با توجه به بخشنامه شماره ۲۴۲۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۵/۹ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اضافه شدن شغل (متصدی خدمات عمومی) موضوع طی مکاتبه شماره ۵۸/۶۰۱۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۰ از طریق این شهرداری از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت ایجاد پست با نام و یا تغییر پست‌های مصوب موجود استعلام گردیده است که به محض اعلام نتیجه اقدام خواهد گردید.

شایان ذکر است؛ با توجه به اینکه فرایند اخذ و بررسی مدارک مشمولین مختومه نگردیده است لذا به محض دریافت درخواست‌های جدید اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت، معهذا با توجه به پیگیری و نگرانی متقاضیان از روند انجام کار و به جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به این قشر معزز، لیست مربوط به مدارک بررسی شده ایثارگران شامل لیست مشمولین دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی بدین شرح منتشر می گردد و لیست‌های تکمیلی به فراخور بررسی و تکمیل درخواست‌های قبلی و اخذ درخواست‌های جدید در اطلاعیه‌های بعدی منتشر خواهد گردید.

برای مشاهده لیست اول اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده لیست دوم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده لیست (سوم) ایثارگران شاغل (فرزندان رزمنده) در شرکت‌های طرف قرارداد با شهرداری کرج با مدارک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس و بالاتر اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =