شهردار

سرپرست شهرداری کرج گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد شهری، نقش و تعهد دولت در پروژه بزرگراه شمالی باید فراتر از آنچه که تعریف شده، باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی صبح امروز در جلسه اولویت‌بندی بهره‌برداری از پروژه کنارگذر شمالی اظهار کرد: این پروژه در زمره پروژه‌های ملی است که در واقع باید دولت آن را اجرا می کرد.

وی اضافه کرد: با این وجود شهرداری کرج با رویکرد هم افزایی با دولت مشارکت در اجرای پروژه را پذیرفت اما گستردگی پروژه و تعهدات تعیین شده برای شهرداری در قرارداد مشارکت بسیار فراتر از توان و ظرفیت زمان حال و آتی شهرداری است.

سرپرست شهرداری کرج گفت: تداوم این وضعیت اجرای این پروژه را با چالش‌های متعددی مواجه خواهد ساخت که محتمل‌ترین آن هزینه‌های ناشی از تاخیر خواهد بود. 

سعیدی سیرائی ادامه داد: به همین دلیل ضروری است تا با لحاظ شرایط حاکم بر اقتصاد شهری، نقش و تعهد دولت در این پروژه بسیار فراتر از آنچه که تعریف شده است، باشد. 

سعیدی سیرائی بیان کرد: با توجه به ابهامات و تعارضات موجود در حدفاصل پل B۰ و B۱ و نیز قسمت انتهایی پروژه از خوارزمی به بعد تا محل اتصال پروژه به اتوبان کرج _ قزوین لازم است به منظور جلوگیری از هزینه‌های مضاعف، تمرکز اقدامات آتی بر تکمیل و بهره‌برداری از پل B۱ باشد.

وی گفت: همچنین باید همزمان نسبت به اصلاح قرارداد به منظور حذف بخش انتهایی پروژه از خوارزمی به بعد به دلیل مشکلات تملکی که حل آن مشمول مروز زمان خواهد شد، بازنگری و اصلاح قرارداد صورت پذیرد. 

به گفته سرپرست شهرداری کرج هرگونه اقدام شهرداری در حد فاصل B۰ تا B۱ مستلزم شفافیت سازی و مستندسازی تعهدات شهرداری و نیز آزادسازی مسیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز خواهد بود. 

شهردار کرج یادآور شد: همچنین مقر شده مشاور و کارفرما نیز جهت تامین منابع مالی اجرای پروژه در قالب مشارکت، واگذاری اراضی پیرامونی و یا راه کارهای دیگر موضوع را بررسی و پیشنهادات خود را ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =