جلسه 115

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خواستار مشخص شدن مبنای واگذاری آگهی ها و مساعدت های شهرداری به رسانه ها شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی در چهاردهمین جلسه علنی شورا، از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج خواست، نحوه و میزان واگذاری آگهی ها و مساعدت های شهرداری به رسانه ها را اعلام کرده و برای این بخش هدف گذاری انجام دهد.

وی با اذعان بر اینکه شنیده ها و مستنداتی مبنی بر اعمال سلیقه در اختصاص برخی از این آگهی ها وجود دارد، بیان کرد: ارائه مساعدت ها باید بر اساس اصول و منطق تعیین شده ای انجام گیرد.

عضو شورای شهر کرج ضرورت بررسی خروجی و تاثیرات فرهنگی کمک به رسانه ها را نیز مورد تاکید قرار داد و از شهردار و مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل خواست، آگهی ها را بر اساس دانش و رتبه بندی رسانه ها، به آنها اختصاص دهند.

سعیدی بر ضرورت راهبری و تعیین نقشه راه برای این گونه مساعدت ها نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ملاک اینکه برخی بیشتر و برخی کمتر می گیرند باید مشخص شود، یادآور شد: نباید حمایت مان از رسانه ها بر این مبنا باشد که آن رسانه حرفی را که ما می خواهیم بزند یا نزند.

گلایه مندی مکرر از نحوه تنظیم لوایح

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه رسمی شورا، برای چندمین بار از ایرادات در تنظیم لوایح توسط شهرداری گلایه کرد.

وی گفت: تاکنون دو جلسه از جلسات صحن علنی شورا به دلیل نبود لایحه تعطیل شده است. یعنی مشکلات و مسائل شهر تمام شده که هیچ لایحه ای برای طرح در شورا وجود ندارد؟

این مسئول، همچنین وجود ایرادات متعدد و مکرر در تنظیم لایحه ها را مسئله مشترک در جلسات صحن و کمیسیون ها عنوان کرد و ادامه داد: در جلسه ای که ابتدای تشکیل شورای ششم با مدیر کل دادگستری داشتیم ایشان بر ابطال ۲۵ درصد آرای دوره پنجم و استراد ۲۵ درصد دیگر به دلیل ایرادات و ابهامات، تاکید کرد که این به معنای از میان رفتن حاصل ۵۰ درصد جلسات آن شوراست.

سعیدی، اذعان کرد: نباید بگذاریم این اتفاق در شورایی که با نام انقلاب و حمایت از مردم روی کار آمده، تکرار شود و وقت و هزینه شهروندان به هدر برود.

وی، همچنین بر ضرورت هماهنگی فوریت لوایح با اولویت های شهر و شهروندان تاکید کرد.

علت تاخیر در واریز حقوق پرسنل

آخرین بحث عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی در نطق پیش از دستور خود، پیگیری حقوق پرسنل بود که اعلام کرد: در روزهای اخیر مرتب با پیام ها و تماس های کارمندانی روبرو هستیم که از ورود به سال تحصیلی جدید و عدم واریز حقوق شان گله مندند.

سعیدی، شهردار کرج را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: اگر برای این تاخیر دلیل منطقی وجود دارد باید دلایل را شفاف به جامعه هدف اعلام و اطلاع رسانی کنیم. در غیر این صورت مشکل باید به سرعت مرتفع شود تا از بروز اختلال و تشتت در خانواده ها و برنامه های آنها جلوگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =