شیخ سعیدی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج گفت: در این برهه از عمر انقلاب اسلامی، باید سیاست‌گذاری‌های جدیدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی در هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا، اظهار کرد: در این برهه از عمر انقلاب اسلامی، باید سیاست‌گذاری‌های جدیدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین شود.

وی همچنین گفت: این سیاست‌ها باید با رویکرد انقلاب اسلامی و با توجه به اسناد بالادستی همچون گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب تنظیم شود.

سعیدی، به تهیه نظام مسائلی برای هر استان از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: محدودیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، روند رو به رشد فقر و دوسطحی شدن جامعه، مهاجرپذیری و کاهش امنیت اجتماعی، رواج حاشیه‌نشینی و ضعف زیرساخت‌های گردشگری در نظام مسائل شهر کرج اعلام‌شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج اضافه کرد: با اشاره به این مسائل، ضروری است ظرفیت‌های شهر کرج از حیث فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شناسایی شود.

سعیدی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در این کلان‌شهر تعداد ۲۸ مکان ورزشی، ۱۷ فرهنگسرا و سرای محله، ۱۰ سالن قرائت‌خانه وجود دارد که در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج قرار دارد.

به گفته وی بر همین اساس ایجاد چهار کارگروه شامل؛ «فرهنگی و مذهبی»، «هنری»، «اجتماعی» و «ورزشی» ذیل کمیسیون فرهنگی در دستور کار قرارگرفته است تا به هر مسئله به‌صورت تخصصی پرداخته‌شده و خروجی آن در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

وجود تئاتر شهر از الزامات هر شهر است

سعیدی در بخش دیگری به موضوع احداث تئاتر شهر کرج اشاره کرد و با انتقاد از تحریف سخنانش دراین‌باره، گفت: بنده عرض کردم ساخت این بنا در کوتاه‌مدت میسر نیست درحالی‌که عده‌ای این اظهارنظر را به معنای مخالفت ما با احداث آن عنوان کردند.

وی بیان کرد: وجود تئاتر شهر از الزامات هر شهری است و هیچ مخالفتی برای افزایش این سرانه‌ها وجود ندارد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه زمین انتخاب‌شده باید تغییر کاربری پیدا کند، افزود: متأسفانه کج‌سلیقگی در انتخاب زمین باعث شده موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود و رسیدگی به این کمیسیون در اختیار استاندار قرار دارد. به‌محض اعلام رأی از سوی کمیسیون، موضوع در صحن شورای شهر مطرح خواهد شد.

سعیدی طراحی فاخر ساختمان تئاتر شهر کرج را موردتوجه قرارداد و اضافه کرد: به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از کنار این طراحی هنرمندانه و فاخر گذشت.

وی اضافه کرد: درصددیم به‌محض اعلام نظر کمیسیون و ارائه موضوع به صحن شورا، نسبت به اجرای برنامه‌های آتی و احداث بنای مربوطه اقدام شود.

پردیس سینمایی جهانشهر احداث می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج مسئله جابجایی سینما هجرت و اقدامات شورا در این خصوص را نیز مورداشاره قرارداد و یادآور شد: هم‌اکنون حوزه هنری نسبت به ارائه طرح موردنیاز به شهرداری اقدام کرده و هم‌اکنون این طرح به‌منظور بررسی در اختیار معاونت معماری و شهرسازی قرار دارد.

سعیدی بابیان اینکه هماهنگی‌های اولیه برای انتقال سینما به منطقه جهانشهر و ساخت پردیس سینمایی انجام‌گرفته است، ادامه داد: علاقه‌مندیم هر چه زودتر پردیسی از سینماها را در شهر کرج تأسیس کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی در خصوص اطلس فرهنگی شهر کرج نیز گفت: تهیه این اطلس به بخش دیگری واگذارشده که مقرر است اقدامات لازم را با همکاری شهرداری کرج به انجام برساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج همچنین یکی از الزامات شهرداری کرج را ایجاد نظام توزیع عادلانه امکانات ذکر کرد و گفت: برای این منظور اطلاعات کافی و موردنیاز باید از سوی شهرداری در اختیار شورای شهر و کمیسیون فرهنگی قرار گیرد.

در این جلسه لوایح ارسالی شهرداری ازجمله پرداخت مساعدت به تیم تنیس روی میز شهرداری برای شرکت در مسابقات لیگ دسته یک کشور، کمک‌هزینه تعمیرات ساختمان حوزه علمیه امام صادق (ع) و مساعدت مالی به جامعه معلولان استان البرز و  موردبررسی و رأی‌گیری قرار گرفت.

انتخاب اعضای کمیته نام‌گذاری معابر شهر کرج

همچنین در جلسه مذکور، سه عضو کمیته نام‌گذاری معابر تعیین شدند. بر این اساس خانم‌ها «مریم قهرمانی صارم» و «فاطمه منعمی» به همراه آقای «علیرضا رحیمی» جزو افرادی بودند که برای حضور در کمیته اعلام آمادگی کردند.

کمیته نام‌گذاری معابر شهر کرج به ریاست حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی و دبیری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با حضور سه عضو منتخب تشکیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =