یلدای قرآنی - کراپ‌شده

سازمان فرهنگی شهرداری کرج مسابقه یلدای قرآنی را باهدف افزایش انس و الفت شهروندان با قرآن کریم را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پویش یلدای قرآنی (دورهمی خانوادگی) در شب یلدا به همت اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی شهرداری کرج باهدف شناخت عمیق مفاهیم قرآنی و بهبود سبک زندگی عموم مردم جامعه در قالب یک مسابقه جذاب برگزار می‌شود.

ایجاد انس و الفت با قرآن کریم و اهل‌بیت (ع)، ایجاد شورونشاط سالم در میان خانواده‌ها، مشارکت بهتر و بیشتر میان اعضای خانواده و حرکت در جهت ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله شرایط و اهداف این پویش اعلام‌شده است.

طبق اعلام سازمان فرهنگی شهرداری کرج زمان پیشنهادی این رویداد در منازل می‌تواند به‌صورت هفته‌ای یک‌بار و در روزهای جمعه انجام شود.

همچنین علاقه مندان می توانند این پویش را در منزل و یا یکی از بقاع متبرکه زیارتی و یا مکان تفریحی اجرا کنند.

درباره نحوه اجرای این پویش اعلام‌شده که مدیر جلسه قبل از برگزاری وظایف هر یک از اعضا را به او اعلام می‌کند تا مطالب لازم را جهت ارائه آماده کند. مثلاً یکی از اعضای خانواده قرآن می‌خواند، یکی به بیان احکام می‌پردازد، یکی حکایت ادبی یا شعر پارسی می‌خواند و دیگری حدیث یا قصه‌های آموزنده قرآنی می‌خواند. 

قرائت قرآن به‌صورت فردی یا دسته جمعه، خواندن حدیث، آموزش احکام، شعر و حکایت ادبی، اخبار روز، بازی‌های شاد و سالم خانوادگی (اسم‌فامیل، پانتومیم، معما و...)، صحبت کردن پدر یا مادر در خصوص موضوعات مهم و خاص، دعای پایانی، سجده شکر جمعی، پذیرایی بسیار ساده از جمله برنامه‌های پیشنهادی است که می‌تواند اجرا شود.

همه علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش و مسابقه و بهره‌مندی از جوایز ویژه می‌توانند عکس‌های دورهمی قرآنی خود را به همراه مشخصات و شماره تلفن به شماره ۰۹۱۲۰۵۰۴۹۳۹ در نرم‌افزار ایتا ارسال کنند.

مهلت ارسال نیز تا تاریخ سوم دی‌ماه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =