قاسم پور

سخنگوی شورای شهر کرج، با اشاره به مصوبه شورا مبنی برافزایش بهای خدمات پسماند، گفت: این افزایش بر اساس تقسیم‌بندی شهر به چهار ناحیه انجام‌گرفته و کوشیده شده کمترین فشار روی اقشار و محلات کم برخوردار وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از شورای شهر کرج، علی قاسم پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) و نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به تشریح رخدادهای جلسه پرداخت.

وی گفت: در این جلسه ضمن بررسی نامه‌های واصله از سوی فرمانداری، صورت‌جلسات کمیسیون‌های: عمران، سلامت و محیط‌زیست، تلفیق و برنامه‌وبودجه موردبحث و رای گیری قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر کرج با اشاره به تصویب لایحه شهرداری مبنی برافزایش بهای خدمات پسماند، افزود: از ابتدای سال آتی و پس از طی مراحل تطبیق در فرمانداری و ابلاغ لایحه، این مصوبه به اجرا درخواهد آمد.

قاسم پور همچنین از ارائه و تصویب طرحی برای ساماندهی وضعیت جمع‌آوری زباله و تأمین سطل‌های موردنیاز در شهر خبر داد و اضافه کرد: پس از اجرای ناقص طرح جمع‌آوری سبدهای زباله از جلوی ساختمان‌ها و عدم اطلاع‌رسانی کافی به شهروندان در این خصوص، مقرر شد شهرداری با سرعت هر چه تمام‌تر نسبت به اجرای طرح جدید و رفع مشکلات و دغدغه‌های شهر و شهروندان در این زمینه، اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود فوری شهرداری به این موضوع و جانمایی و نصب مخازن کافی و موردنیاز در شهر، مشکلات مردم در خصوص پسماندهای خانگی مرتفع شده و هم‌زمان با این اقدام بحث جمع‌آوری چرخ‌دستی‌ها و همچنین و ساماندهی کودکان کار در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج تأکید و تذکر جدی شورا به شهرداری مبنی بر ضرورت برخورد باکسانی که درزمینهٔ جمع‌آوری پسماند ترک فعلی انجام داده‌اند را نیز مورداشاره قرارداد.

قاسم پور در خصوص تصویب لایحه شهرداری مبنی برافزایش بهای خدمات پسماند نیز بیان کرد: پیش‌ازاین همه شهروندان بهای خدمات یکسانی را به شهرداری پرداخت می‌کردند که در این دوره کوشیده شد با تقسیم شهر به چهار ناحیه، کمترین میزان فشار روی بخش‌های کم برخوردار شهر قرار گیرد.

وی با اذعان بر اینکه بهای میزان خدمات تعیین‌شده برای یک‌منزل مسکونی در برخوردارترین منطقه شهر حدود ۳۲۰ هزار تومان درسال خواهد بود، تصریح کرد: این رقم حتی با هزینه شارژ ماهانه یک ساختمان در این مناطق قابل‌مقایسه نیست.

سخنگوی شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه شهر کرج درزمینهٔ دریافت بهای خدمات پسماند ضعیف عمل کرده است، افزود: شهرداری دستگاهی درآمد هزینه است و در صورت عدم دریافت به‌موقع و متناسب عوارض، امکان خدمات‌رسانی شایسته و مناسب به شهروندان را نخواهد داشت.

قاسم پور درعین‌حال شایستگی و شأن مردم را بسیار فراتر از خدمات ارائه‌شده موجود عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون بهای خدمات توسط بسیاری از منازل و ساختمان‌های شهر پرداخته نشده و این در حالی است که رسیدگی به شهر و حفظ پاکیزگی و زیبایی آن همکاری دوجانبه مدیریت شهری و شهروندان را می‌طلبد.

 به گفته سخنگوی شورای شهر، طی مذاکراتی با شهرداری کرج، مقررشده است این دستگاه بسته‌های پیشنهادی و یا در صورت لزوم تشویقی را برای وصول بهای خدمات ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =