برف

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری کرج گفت: درگذشته شهروندان بعد از بارش به کمک شهرداری می‌آمدند و اکثراً نسبت به برف‌روبی مقابل منزل خود اقدام می‌کردند ولی طی سال‌های گذشته میزان این نوع مشارکت کاهش داشته است.

غلامرضا رضوانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص یخ‌زدگی برخی از معابر فرعی شهر اظهار کرد: از همان ساعت اولیه بارش اخیر، نیروهای معاونت خدمات شهری نسبت به نمک‌پاشی مسیرهای اصلی شهر برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر اقدام کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد در تمام‌مسیرهای اصلی شهر بدون هیچ مشکلی در جریان است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری کرج توضیح داد: هرچند نمک‌پاشی و شن‌ریزی در معابر باعث آب شدن برف و جلوگیری از یخ‌زدگی می‌شود ولی تبعات زیست‌محیطی زیادی در پی دارد و باعث آسیب به ساختار آسفالت هم می‌شود.

رضوانی اضافه کرد: بر این اساس در خصوص معابر فرعی شهر اجاره دادیم یک روز از بارش‌ها بگذرد تا تابش آفتاب، برف و یخ معابری که نورگیر خوبی دارند را آب کند و در خصوص معابری که آفتاب‌گیر نیستند هم از صبح امروز نمک‌پاشی آغازشده است.

وی ابراز کرد: درگذشته شهروندان بعد از بارش به کمک شهرداری می‌آمدند و اکثراً نسبت به برف‌روبی مقابل منزل خود اقدام می‌کردند ولی طی سال‌های گذشته میزان این نوع مشارکت کاهش داشته است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری کرج گفت: طی بارش‌های اخیر تمام نیروهای خدمات شهری در آماده‌باش بودند و با استفاده از تجارب قبلی در زمان بارش، توانستند وضعیت را با کمترین مشکل کنترل کنند.

رضوانی اضافه کرد: طی چند روز گذشته، به‌جز ترافیک مقطعی که به دلیل شوق مردم برای برف‌بازی و تردد زیاد خودروها در معابر شهری ایجاد شد، مشکلی به وجود نیامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =