اسدیان

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: تنها راهکار مناسب برای کاهش اثرات سوءبهداشتی و زیست محیطی، داشتن طرح‌های مدون و جامع در عرصه مدیریت شهری به ویژه مدیریت پسماند است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد اسدیان در نشست تخصصی با کارشناسان محیط زیست اظهار داشت: میزان پسماند تولیدی در سال‌های گذشته نشان دهنده روند افزایشی در میزان تولید پسماند در سطح شهر کرج است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج افزود: فضای مناسب برای دفن پسماند حداقل تا ده سال آینده است و تعمیر، بازسازی و توسعه ظرفیت واحد کمپوست ضروری به نظر می‌رسد.

اسدیان به وضعیت حمل و نقل پسماند به محل دفن اشاره کرد و یادآور شد: دو ایستگاه انتقال در سطح شهر کرج وجود دارد، اولین ایستگاه در محدوده منطقه ۱۰ شهر کرج واقع گردیده و پسماندهای مناطق ۱، ۲، ۸، ۹ و ۱۰ به این ایستگاه منتقل و به صورت منظم به مرکز حلقه دره منتقل می‌شوند.

 وی با بیان اینکه دومین ایستگاه انتقال هم در منطقه ۶ و به عنوان ایستگاه انتقال حصارک نامگذاری شده، افزود: پسماندهای مناطق ۵، ۶ و ۷ از این ایستگاه به مرکز دفع انتقال می‌یابد. پسماندهای جمع آوری شده از مناطق ۳ و ۴ شهر کرج نیز به صورت مستقیم به حلقه دره منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: غیر ایمن بودن جاده دسترسی به این مرکز و عدم وجود زیرساخت‌های فنی لازم، دفن غیر اصولی و تلنبار کردن پسماندهای عادی و همچنین دفن همزمان پسماندهای عادی و فضای سبز و نخاله‌های ساختمانی در این مکان از معضلات حلقه دره است.

به گفته عضو شورای شهر کرج؛ عدم حصارکشی در داخل جایگاه، برای جلوگیری از پراکنده شدن زباله‌های سبک به اطراف گودال‌های دفن و تجمع سگ‌های ولگرد در محل دفن دغدغه قابل توجه این مکان است.

اسدیان با اشاره به اینکه امروزه دفع مواد زاید به یکی از حادترین مسائل موجود در شهرها به خصوص شهرستان کرج تبدیل شده، گفت: تاثیر مستقیم آن برمحیط زیست و زندگی شهری کاملا محسوس است لذا امروزه تنها راهکار مناسب برای کاهش اثرات سوءبهداشتی و زیست محیطی، داشتن طرح‌های مدون و جامع در عرصه مدیریت پسماند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =