کرونا

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز از ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا در البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری و تست‌های مثبت کرونا در البرز همچنان سیر صعودی دارد، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزارو ۲۰۰ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان مراجعه کرده‌اند که تست هزار نفر از آنها مثبت شده است.

وی ادامه داد: البته تعداد کسانی که طی روز به کرونا مبتلا می‌شوند بیشتر از این آمار است چون برخی به دلیل داشتن علایم خفیف به پزشک مراجعه نمی‌کنند و برخی از مبتلایان هم اصلا تست نمی‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۹۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت اخیر هم یک نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن در گروه‌های سنی مختلف گفت: امکان تزریق واکسن به ۵ ساله‌ها و بالاتر فراهم شده و در شرایط موجود بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا واکسیناسیون است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: البته در کنار واکسیناسیون باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را هم فراموش نکنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۱۲ سال خطرساز نیست، گفت: بررسی اثرات تزریق واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک به کودکان چندین ماه طول کشیده و جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =