عمارایزدیار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه انسانی شورای شهر کرج گفت: با توجه به تغییرات اساسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کرج لازم است بسته های سرمایه گذاری در حوزه فنی و مالی با توجه به فرصت های سرمایه گذاری به روز شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، عمار ایزدیار در کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج در خصوص بررسی بودجه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری کرج، اظهار کرد: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت ها می خواهد در مجموعه مدیریت شهری به عنوان تسهیل ‌گر انعقاد قراردادها در نقش کاتالیزر عمل کند اما واقعیت امر نشان می دهد امروز این سازمان در شهرداری کرج به جایگاه اصلی خود دست نیافته است.

وی همچنین گفت: سازمان های دیگر شهرداری کرج برای انعقاد قراردادهای خود لزومی به دخالت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری نمی بینند و معتقدند به تنهایی از عهده قراردادهای سازمانی برمی آیند اما برای این موضوع باید شورای سیاست‌گذاری سازمان تصمیم جدی اتخاذ کند که در قالب اصلاح آیین نامه و اساسنامه ذکر شود.

ایزدیار با تاکید بر اینکه سازمان سرمایه‌گذاری، ظرفیت خوبی برای رفع برخی موانع شهرداری خواهد بود، یادآور شد: برای طرح وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰، با استفاده از یک تبصره اساسنامه سازمان سرمایه گذاری، مشکل حل خواهد شد .

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از اینکه برنامه مدون و دقیق اقتصادی برای سرمایه گذاری کرج دیده نشده، گفت: در مورد تامین مالی تا کنون در حوزه فاینانس مطالعات اقتصادی و جامع دیده نشده و این مورد نیز می تواند در سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرج دنبال شود.

وی با عنوان اینکه همچنان در بین مجموعه مدیریت شهری موفق نشدیم برای جذب سرمایه گذار توافقات و تسهیلات لازم برقرار کنیم، اضافه کرد: همچنین باید تسهیلات لازم برای ارتباط سرمایه گذاران بین دستگاه‌های مرتبط خارج از شهرداری مانند میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و... اتخاذ شود که سرمایه گذار بعد از انعقاد قرارداد در پیچ و خم گرفتن مجوز و پروانه از ادارات استان زمان و فرصت اجرای کار را از دست ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =