رحیمی

نایب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به سطح استانداردها در امر خدمات رسانی به شهروندان در تعداد بازار روزهای سطح شهر، بر ضرورت افزایش تعداد این فضاها با هدف مدیریت قیمت‌ها و کیفیت عرضه به جهت کمک در اقتصاد سبد خانوار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دهه گذشته شاهد ساخت  بازار روز به عنوان اقدامات خدماتی از سوی سازمان یاد شده نبوده ایم، انتظار نمی رفت مبلغ ۷ میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن احداث بازار روز  و ساماندهی مشاغل که جزء وظایف اصلی سازمان است ارائه شود و همین امر باعث شد تا بودجه سازمان مذکور از دستور خارج شود.

وی همچنین به سطح استانداردها در امر خدمت رسانی به شهروندان در زمینه های مختلف به ویژه تعداد بازار روزها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های اولیه و به صورت میانگین به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک بازار روز باشد.

نایب رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد: همچنین کل مساحت بازار روزهای کرج ۴۱ هزار متر مربع است که با توجه به استانداردها مقیاس درست آن، باید به ازای هر ۷ نفر یک متر مربع بازار روز باشد. این در حالی است که در کرج به ازای هر ۳۹ نفر یک متر مربع بازار روز است.

رحیمی همچنین در خصوص استاندارد تعداد بازار روزها به ازای هر شهروند توضیح داد: در کرج متاسفانه به ازای حدودا هر ۱۰۰ هزار نفر یک بازار روز است و با کمبود بازار روز مواجه هستیم.

رحیمی با اشاره به اینکه نیاز به افزایش تعداد بازار روزها در کرج احساس می شود و تحقق این مهم باید در بودجه سال آینده دیده شود، تصریح کرد: احداث بازار روزها اعم از موقت و دائمی و نیز ساماندهی دست فروشان و مشاغل، ساماندهی میدان میوه و تره بار، جانمایی و طراحی میدان دوم میوه و تره بار، بازار هایی چون دام، گل، پروتئین، روزبازارهای بهداشتی، و نیز بازار تولیدات خانگی و زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی گردد و در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =