سعید حق شناس - کراپ‌شده

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج با اشاره به نقش مؤثر سامانه ژئوپرتال در خصوص ایجاد هماهنگی در به اشتراک‌گذاری داده‌ها و فرآیندهای مکانی، بر ضرورت بهره‌مندی از این سامانه در شهر کرج تأکید کرد.

سعید حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، به برگزاری اولین جلسه کارگروه ژئوپرتال در استان البرز به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق، اداره گاز و مخابرات استان البرز در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف محوله از سوی استانداری البرز جهت راه‌اندازی SDI)زیرساخت داده‌های مکانی) شهری توسط شهرداری کرج و لزوم همکاری کلیه ادارات خدمات رسان شهری، بر ضرورت به‌کارگیری و بهره‌مندی از سامانه ژئوپرتال شهر کرج به‌عنوان بستر نرم‌افزاری پیاده‌سازی SDI شهری تأکید کرد.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری کرج در ادامه به معرفی سامانه ژئوپرتال به‌عنوان یک سامانه مبتنی بر وب باقابلیت ایجاد درگاه بین سازمانی و همچنین افزایش دلخواه تعداد کاربران در درون سامانه مذکور پرداخت.

به گفته حق‌شناس خدمات قابل‌ارائه در بستر این سامانه، شامل ارائه سرویس‌های نقشه با استفاده از استانداردهایOGC در قالب WMS صرفاً مشاهده و WFS  ، "فرآیند دهی مکانی بین سازمانی ازجمله فرآیند استعلام حفاری (که در حال حاضر به‌صورت عملیاتی در شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و مخابرات استان البرز در حال بهره‌برداری است و منافع به‌کارگیری SDI شهری در راستای کاهش هزینه و زمان انجام پروژه‌ها می‌شود.

وی همچنین توضیحاتی جهت نحوه اتصال شبکه‌های داخلی ادارات خدمات رسان شهری به سامانه ژئوپرتال ارائه کرد و ضمن تأکید بر اینکه رعایت موارد امنیتی باید در اولویت انجام هر کاری باشد، اطمینان خاطر را در خصوص امنیت و محرمانه بودن اطلاعات به ادارات مربوطه داد.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری کرج با اشاره به اهمیت هماهنگی بین کلیه ادارات خدمت رسان و شهرداری کرج، گفت: در جلسه یادشده، نمایندگان ادارات مربوطه، خواستار اشتراک‌گذاری لایه‌ها، بهره‌مندی از سامانه ژئوپرتال و ماژول استعلام حفاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات املاک در حال ساخت در هر مرحله از سمت شهرداری شدند.

حق‌شناس اضافه کرد: بر همین اساس مقرر شد مستنداتی در خصوص موارد یادشده، در اختیار آنان قرار گیرد تا نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات موجود درزمینهٔ داده‌های مکانی تولیدشده، بررسی و اظهارنظر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =