علی احمدی

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) پروژه بازطراحی سه میدان شهید خانی (مهران)، استقلال و شهید مدنی آغاز شد.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه اتاف پروژه از نوع پروژه‌های پیش از اجرا و شروع عملیات عمرانی است، اظهار کرد: انجام ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) نقش مؤثری در آینده‌نگری در اجرای پروژه‌های شهری دارد.

وی بابیان اینکه میادین از اثرگذارترین فضاهای شهری در ذهنیت شهروندان هستند تا حدی که معمولاً ساکنان یک شهر، مناطق مختلف شهرشان را به‌وسیله میادین آن از هم بازشناسی کنند، افزود: بر همین اساس اهمیت و نقش منطقه‌ای و بعضاً فرا منطقه‌ای میادین سه‌گانه و نامشخص بودن ناحیه کور و ناشناخته پروژه، ضرورت انجام مطالعات اتاف پیش از اجرا را نشان می‌دهد.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج اضافه کرد: این پروژه با رویکردی اجتماعی و فرهنگی به ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی طرحی شهری سه میدان شهری (مهران، استقلال و شهید مدنی) در شهر کرج می‌پردازد.

احمدی گفت: مهم‌ترین توجهات اجتماعی و فرهنگی این پروژه، شناخت پیامدهای مثبت و منفی انباشتی طرح بازطراحی میادین سه‌گانه بر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و توسعه شهری، الگوی حرکتی و وضعیت ترافیکی منطقه شهروندان و کاربری‌های همگون و ناهمگون پروژه موجود در محدوده پروژه و ... است.

وی یادآور شد: پس از اقدامات پژوهشی اولیه توسط تیم اتاف، به‌منظور شناخت کلیه حوزه‌های مرتبط نسبت به موضوع، جلسه‌ای با حضور ناظر علمی، مجری پروژه و نمایندگان کلیه معاونت‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط (معاونت شهرسازی و معماری، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت فنی و عمرانی، سازمان سیما منظر و فضاهای سبز شهری، شهرداری منطقه ۱ و ۸، اداره کل املاک) برگزار شد.

به گفته سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج، مدت‌زمان انجام مطالعه حدود هشت ماه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =