666

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج گفت: آموزش فرهنگ ترافیکی به کودکان، مؤثرترین و مطمئن‌ترین راه آموزش و متضمن درک و اجرای درست کاربران آینده از قوانین و مقررات ترافیکی است.

عباس کمالی روستا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز گفت: پارک آموزش ترافیک با مساحت ۱۳ هزار مترمربع در محدوده اشتراکی جنوبی با پیشرفت ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی به اهمیت ساخت پارک‌های ترافیک در ارتقاء فرهنگ ترافیک از سنین پایین اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی یکی از الزامات بهبود شرایط ترافیکی شهر بوده و باید آموزش‌های لازم از سنین کودکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج گفت: از آنجایی که آموزش مستقیم رفتار ترافیکی برای کودکان و نوجوانان در محیط واقعی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد، استفاده از محیط پارک و آموزش در پارک‌ها به صورت عملی یکی از روش‌های با اهمیت و امن آموزش است.

کمالی روستا گفت: عابرین پیاده و کودکان در حوادث ترافیکی از آسیب پذیرترین اقشار هستند و پیشگیری از این امر نیازمند راهبردهای آموزشی و اجرای پروژه‌های علمی است. بر همین اساس احداث پارک ترافیک و استفاده از پتانسیل های موجود و بهره مندی از کارشناسان مجرب می‌تواند با ایجاد محیطی کاملاً ایمن به روش بازی کودکانه، قوانین راهنمایی و رانندگی را به کودکان آموزش دهد. 

وی به اقدامات صورت گرفته در این پارک اشاره کرد و افزود: رنگ آمیزی جداول و بلوک عابر پیاده، نصب تابلوهای انتظامی و گل میخ های پلاستیکی همچنین خط کشی لوزی و محوری با رنگ سرد و... در این پارک انجام شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج با بیان اینکه با بهره برداری از پارک ترافیک، کودکان می‌توانند در قالب تفریح و بازی آموزش‌ها و قوانین لازم را آموزش ببینند، افزود: آموزش فرهنگ ترافیکی به کودکان، مؤثرترین و مطمئن‌ترین راه آموزش است زیرا متضمن درک و اجرای درست کاربران آینده از قوانین و مقررات ترافیکی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =