فرزین فرشاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: طی سال جاری هفت تقاطع در سطح شهر هوشمند سازی شد و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال چهار تقاطع دیگر نیز هوشمند سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ فرزین فرشاد در جلسه شورای ترافیک که پیش از ظهر امروز، با حضور مسئولین مربوطه از سطح کشور و استان برگزار شد، با بیان اینکه گسترش حمل ونقل پاک به ویژه دوچرخه و استفاده از پیاده راه‌ها از مهمترین  راهبرد اصلی در این خصوص است، افزود: برای رسیدن به دو هدف مهم کاهش ترافیک و آلودگی هوا، نیازمند ادامه رویکرد توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل پاک و اولویت دادن به پیاده‌محوری و پرهیز از خودرو محوری هستیم.  

فرشاد با شاره به اینکه بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج برای سال آینده ۸۵ میلیارد تومان است، گفت: تلاش می‌شود با برنامه ریزی و همفکری کارشناسان این حوزه بتوانیم در حوزه ترافیک و اجرای رویکردهای ترافیکی به ویژه ارائه راهکارهای کاهش آلودگی و فراهم کردن زیر ساخت‌های حمل و نقل پاک گام‌های مطلوبی برداریم.

وی در این جلسه که در خصوص ارائه سند راهبردی توسعه حمل و نقل پاک در سطح شهر برگزار شد، افزود: استفاده از سیستم حمل و نقل پاک می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه و آسایش شهروندان داشته باشد.

فرشاد با اشاره به اینکه تعداد روزهای پاک در سطح شهر رو به کاهش است، به ضرورت استفاده از سیستم حمل و نقل پاک و بررسی ایجاد زیر ساخت‌ها در این خصوص تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تدوین برنامه جامع توسعه مسیرهای دوچرخه، تدوین برنامه جامع توسعه پیاده‌محوری، انجام مطالعات شهری در حوزه حمل و نقل از برنامه‌های این معاونت است که مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول گفت: در این بین توجه به آموزش و فرهنگ سازی و تدوین برنامه‌ای مدون اهمیت زیادی دارد تا در کنار انجام اقدامات زیرساختی، شهروندان نیز به استفاده از چنین سیستم حمل و نقلی عادت کنند و به تدریج این مهم در شهر گسترش پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج همچنین از انجام مطالعات اجرای خط ویژه اتوبوس در خیایان شهید بهشتی خبرداد و گفت: این طرح با ارائه نظرات کارشناسی در حال پیگیری است.

گفتنی است همچنین در این جلسه احداث دوربرگردان در محدوه میدان امیر کبیر پس از بررسی به تصویب اعضای شورا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =