علی احمدی

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج از آغاز مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه احداث مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به روند اقدامات سازمان در خصوص بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها پیش از احداث (اتاف)، عنوان کرد: پس از آغاز مطالعات در دو پروژه پیاده راه سازی خیابان دانشکده و باز طراحی سه میدان شهید خانی (مهران)، استقلال و شهید مدنی، مطالعات کارشناسی در خصوص تاثیرات اجتماعی و فرهنگی احداث «مجموعه تئاتر شهر» نیز زیر ذره بین کارشناسان سازمان فرهنگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تئاتر و سینما به عنوان یک مقوله فرهنگی، تأثیرات اجتماعی بسیار زیادی بر مخاطبان دارد، اظهار داشت: با توجه به ارتباطی که میان پروژه احداث تئاتر شهر کرج و موضوعاتی همچون روابط اجتماعی، اوقات فراغت، امنیت، آسیب‌های اجتماعی و... وجود دارد و با توجه به تأثیرات مثبت و منفی‌ای که این‌گونه پروژه‌ها می‌تواند در زندگی شهروندان بر جای گذارد، ضرورت بررسی تاثیرات آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.

معاون شهردار با اشاره به اینکه طرح یاد شده، ماهیتی چند جانبه دارد و از جمله آن می‌توان به ابعاد ترافیکی، تاریخی، فرهنگی، منظرین و اجتماعی اشاره کرد، افزود: بر همین اساس اجرای طرح، تغییراتی را در حوزه‌های کالبدی و کاربری نیز در پی خواهد داشت و بدون شک مواجهه با چنین اقدام چند وجهی‌ای نیازمند شناخت کامل از طرح پیشنهادی و محیط اجتماعی طرح دارد.

احمدی خاطر نشان کرد: پس از اقدامات پژوهشی اولیه توسط تیم اتاف، به منظور شناخت کلیه حوزه‌های مرتبط نسبت به موضوع، جلسه‌ای با حضور ناظر علمی، مجری پروژه و نمایندگان کلیه معاونت‌ها، سازمان‌های ذیربط (معاونت فنی و عمرانی به عنوان مجری پروژه و معاونت شهرسازی و معماری، معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان سیما منظر و فضاهای سبز شهری، شهرداری منطقه ۲ به عنوان دستگاه های همکار یا بهره بردار) برگزار شد.

به گفته سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج، مدت زمان انجام مطالعه حدود ۸ ماه پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =