علی قاسمپور

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج سرجمع بودجه عمرانی مصوب سال آینده شهرداری را با احتساب اوراق مشارکت حدود چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی قاسم پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری به مبلغ پنج هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان، حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهار داشت: روند تصویب لایحه بودجه ظرف نزدیک به ۲۰ روز، کاری بسیار سنگین و نفس گیر بود لذا از یکایک اعضاء و همکارانی که در این مسیر با کمیسیون تلفیق همکاری داشتند، قدردانی می نمایم.

وی ادامه داد: لایحه بودجه شهرداری کرج در چهلمین جلسه رسمی شورای این کلانشهر با رقم ۶ هزار و ۱۰۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان مصوب شد. بودجه مصوب مبتنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، خدمات و وظایف روزمره شهرداری و برنامه‌های تکمیلی است و ۶۱ درصد بودجه مصوب مربوط به تملک دارایی سرمایه‌ای، تعهدات قطعی و تملک دارایی مالی است که مجموع اعتبارات عمرانی شهرداری در سال آینده را تشکیل می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج، همچنین میزان بودجه مصوب شهرداری در حوزه هزینه‌های جاری را ۳۹ درصد و معادل دو هزار  و ۳۶۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان عنوان و جمع بودجه عمرانی را با احتساب اوراق مشارکت سه هزار و ۷۳۷ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در لایحه پیشنهادی شهرداری بودجه عمرانی ۵۳ درصد و جاری ۴۷ درصد تعیین شده بود که این امر در کمیسیون تلفیق به صورت ۶۱ درصد عمرانی و ۳۹ درصد جاری، اصلاح شد.

قاسم پور، سهم عمده هزینه‌های جاری شهرداری کرج به میزان ۳۵ درصد را شامل حقوق و مزایای پرسنل عنوان کرد و ادامه داد: پرداخت عادلانه بین نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری با کارکنان تامین نیرو در اعیاد و مناسبت‌ها از طریق این تصمیم برای سال آتی محقق خواهد شد.

وی به اختصاص ردیف هایی از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای تکمیل قطار شهری، اجرای بزرگراه شهید سلیمانی، آسفالت معابر، احداث ۱۰ زمین ورزشی و سرویس بهداشتی و ساخت ۳۰ پارک محله ای اشاره کرد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، در بخش فرهنگی بودجه مصوب نیز برای تکمیل مصلی در دو نقطه کرج و مهرشهر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، ساخت دو پلاتوی نمایش به مبلغ ۵ میلیارد تومان و شروع عملیات اجرای تئاتر شهر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنین در بودجه جاری ۲۵ ردیف کاهش داشته و ۱۷ درصد افزایش داشته؛ این در حالی است که تمامی ردیف های بودجه عمرانی افزایشی بوده و نسبت به بودجه پیشنهادی با ۹۷ میلیارد افزایش روبرو بوده است.

این مسئول، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج در ۲۷ جلسه و طی جلسات مستمر و بسیار فشرده مصوب شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته گاهی تصویب بودجه شهرداری کرج تا اواخر اسفندماه یا حتی ماه‌های نخست سال بعد طول می‌کشید که این امر امسال و با همکاری یکایک اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری، در وقت مناسب بررسی و مصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =