رحیمی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج طی تذکری با تاکید بر اینکه تغییر وضعیت تقاطع غیرهمسطح ماهان – آزادی بدون توجیه مالی و فنی صورت پذیرفته است، خواستار پیگیری ویژه شهردار جهت بهره برداری از این پروژه تا اردیبهشت ۱۴۰۱ شد.

به گزارش کرج امروز، علیرضا رحیمی طی تذکری در جلسه شورای شهر کرج اظهار داشت: قرارداد تقاطع ماهان – آزادی با مدل EPC به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ به مدت یک ساله و ۵۰ درصد تهاتری منعقد گردیده است که چند ماه پس از شروع کار و بدون مصوبه شورای شهر و طی مراحل قانونی و صرفاً با یک صورتجلسه از روگذر به زیرگذر تغییر یافته و دلایل آن نیز کاهش قیمت و حفظ سیمای شهری ذکر شده است.

وی افزود: در حالی که مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه در ۹ ماهه سال ۹۹ حدود ۳۵ درصد بوده، لایحه ای در بهارِ ۱۴۰۰ در شورای شهر مصوب می شود که با تخصیص ۳۵ میلیارد تومان به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، مقرر می گردد تا این مجموعه عملیات تکمیل و آسفالت ریزی بخش غربی را متقبل شود و پیمانکار نیز در بخش شرقی کار تکمیل تقاطع را پیگیری نماید.

 تعدیل ۴۰ میلیارد تومانی قرارداد، روند کار کُند پیش می رود

عضو هیئت رئیسه پارلمان شهری کرج در ادامه تصریح کرد: در ادامه کار و ۲ ماه پس از تقسیم کار فی مابین سازمان عمران و پیمانکار، مجدداً لایحه ای مبنی بر افزایش ۴۰ میلیارد تومانی مبلغ قرارداد در شورای شهر مطرح و مصوب می گردد و سرجمع اعتبار تخصیص یافته به پروژه را از سال ۹۸ الی آنچه در بودجه ۱۴۰۱ برای آن لحاظ شده، به ۱۲۹ میلیارد تومان می رساند.

رحیمی اظهار کرد: در حالی که بنا بوده تا با تغییر تقاطع از روگذر به زیرگذر تاثیرات مثبتی همچون کاهش قیمت و عدم لطمه به سیما و منظر شهری حاصل شود لکن نه تنها موارد فوق محقق نگردید، بلکه شاهد کُندی و کاهش سرعت کار هستیم و مواجهه با معارضین زیرزمینی و تاسیساتی که به دلیل روگذر بودن طرح در زمان انعقاد قرارداد مورد پیش بینی و مطالعه قرار نگرفته بودند، موجب شده تا موانع اجرایی متعدد، زمانبر و نفسگیر شود.

رحیمی در پایان از شهردار کرج تقاضا کرد که با نظارت جدی و تذکر مراتب نارضایتی شهروندان و تشدید ترافیک در محدوده مذکور، مقدمات بهره برداری از آن در اردیبهشت ۱۴۰۱ را فراهم سازد و همچنین برخی مسائل حقوقی مبنی بر چگونگی حُسن انجام کار در حالی که عملاً توسط دو شخصیت حقوقی مجزا اجرایی شده، مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =