فرزین فرشاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: طرح جامع ساماندهی عبورعرضی عابرین پیاده و ممیزی ایمنی فضای سبز معابر شهری در کرج اجرایی می شود.

فرزین فرشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، از اجرای طرح ساماندهی عبورعرضی عابرین پیاده در هفت معبر مهم این کلانشهر خبر داد و گفت: معابر بلوار ارم، بلوار موذن، بلوار هفت تیر و مطهری و بلوار ماهان، باغستان و بلوار جمهوری اسلامی در این طرح قرار دارد. 

فرشاد عنوان کرد: این طرح شامل جانمایی دقیق محل و نوع گذرگاه های عابر پیاده که بر اساس نیاز سنجی کارشناسی و بر اساس آمار تصادفات که به دلیل جانمایی نادرست گذرگاه های عابر پیاده صورت گرفته، اجرایی می شود. 

وی همچنین از انجام مطالعات ایمنی فضای سبز معابر سطح شهر کرج خبر داد و گفت: طرح ممیزی ایمنی فضای سبز به منظور اهمیت و نقش درختان در فضای سبز شهری مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه گسترش عرصه های سبز و کاشت درختان نقش مهمی در بهبود کیفیت زیست شهری دارد، افزود:  طرح ممیزی ایمنی فضای سبز با فرایند طراحی کاشت نوع گونه‌ها و اندازه درخت و فاصله‌گذاری کلی و مشخصات کاشت آن‌ها در خیابان‌ها، تقاطعات، پیاده‌روها و میدان‌ها بر اساس دستورالعمل‌هایی مشخص شده ایمنی عابران پیاده و خودروها را ارتقاء داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار داشت: این طرح با توجه به نقطه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر و دستور العمل تهیه شده مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد مطالعات و دستور العمل های مربروطه به منظور اجرا به  سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق دهگانه شهرداری کرج ابلاغ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =