حاجی

دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: عدالت توزیع در پرداخت حقوق و دستمزد که ارتباط مستقیمی با بهره وری سازمانی دارد، نباید در شهرداری مغفول بماند.

به گزارش کرج امروز، مجتبی حاجی قاسمی طی سخنانی در چهل و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به عموم شهروندان، اظهار داشت: بابت کمبودها و بخشی از شعارهایی که در ایام انتخابات مطرح شد لکن هنوز اجرایی نشده اند، از محضر مردم عذرخواهی می نمایم اما خداوند عالم را شاهد می گیرم که در حد توان پیگیر موضوعات بوده ام و شاید در برخی حوزه ها تجربه کافی وجود نداشته یا به ثمر نشستن آنها نیاز به پیگیری و ممارست بیشتر داشته باشد.

وی افزود: قطعاً عمر چهار ساله دوره ششم شورای شهر نیز همانطور که هفت و نیم ماه گذشته به سرعت گذشت، سپری خواهد شد و باید در ادامه تلاشی که در خور شعارها و وعده های داده شده به مردم باشد را در دستور کار قرار دهیم.

انتشار مستندات متمم بودجه امسال و لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج

عضو هیئت رئیسه پارلمان شهری کرج در ادامه شفافیت را یکی از شعارها و پیگیری های دوره کنونی شورای شهر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر اطلاعات به لوایح، تباصر، مصوبات، تفریغ و گزارش های دوره ای بودجه سالهای ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به همت همکاران در گروه پایش عملکرد شورا و بخش های مربوطه در شهرداری جهت مشاهده و اطلاع شهروندان و اصحاب رسانه در سایت شورای اسلامی شهر (اینجا) بارگذاری گردیده و به جهت ایجاد امکان برای تجزیه و تحلیل کارشناسی بودجه های مصوب شده توسط این شورا، فایل اکسل متمم بودجه امسال و ۱۴۰۱ نیز انتشار یافته است.

تاکید بر عدالت توزیعی در پرداخت حقوق و دستمزد در شهرداری کرج

حاجی قاسمی در ادامه با انتقاد از لحاظ اضافه کاری و تعطیل کاری مناسب برای افرادی که بعضاً در محل خدمت نیز حضور پیدا نمی کنند، گفت: این در حالی است که کارگر شاغل در نهالستان که حتی روزهای جمعه نیز باید در محل کار حضور یابد، کمتر از صد ساعت اضافه کاری دریافت می کند و نباید نسبت به این دست بی عدالتی ها بی تفاوت بود.

در برابر کسانی که کارکرد آنها بدون حضور در محل خدمت با اضافه کاری بالا رد می شود، می توان کارگر شاغل در نهالستان را مثال زد که حتی روزهای جمعه نیز باید در محل کار حضور یابد اما کمتر از صد ساعت اضافه کاری دریافت می کند...

وی با بیان اینکه بنده و امثالهم نباید اهل توصیه برای عدم برخورد قانونی با نیروهای کم کار و افرادی که در محل خدمت حضور پیدا نمی کنند، باشیم و این سرچشمه ناعدالتی ها می باشد، اظهار کرد: واقعیت آن است که تفاوت دریافتی بین نیروها با مدل های مختلف قراردادی در مجموعه شهرداری بسیار فاحش است.

دبیر شورای شهر کرج افزود: طی بررسی موردی صورت گرفته درباره جمع حقوق دریافتی (منهای پاداش و سایر مزایا) چهار نیروی کارشناس در مجموعه شهرداری مشخص گردید که دریافتی سالانه نیروهای رسمی ثابت، رسمی پیمانی، کارگری دایم و شرکتی در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۳۵، ۱۷۸، ۱۳۴ و ۶۰ میلیون تومان بوده است که اختلاف ۷۴ میلیون تومانی دریافتی نیروهای شرکتی با رتبه بالاتر از خود نشان دهنده ضعف در عدالت توزیعی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =