دیدار با خانواده ی شهید

امروز سالروز شهادت سردار مهدی باکری از فرماندهان دفاع مقدس است که به جهت مسئولیت شهید در شهرداری ارومیه، ۲۵ اسفند در تقویم ایران «روز شهردار» نامگذاری شده است. به همین بهانه مروری بر عملکرد شش ماهه مصطفی سعیدی کلیددار مردمی و جهادی کرج خواهیم داشت.

به گزارش کرج امروز، مصطفی سعیدی فرزند شهید، عضو دوره چهارم و نفر اول علی البدل دوره پنجم شورای شهر کرج که مدتی نیز مسئولیت شهرداری فردیس را عهده دار بود، با رأی اعتماد نمایندگان مردم به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و در ادامه حکم وی توسط سردار وحیدی وزیر کشور صادر شد.

با آنکه تنها ۶ ماه از عمرِ مدیریتی سعیدی می گذرد، در سایه تعامل با اعضاء شورای شهر دستاوردهای جهادی را رقم زده و گفتمانِ عدالت محوری، محرومیت زدایی، کاهش فاصله مردم و مسئولان شهری و حمایت از حقوق کارگران را روی ریل اقدام و عمل قرار داده است و گفتنی تر آنکه او به پیاده سازی تفکر جهادی در مدیریت شهری این کلانشهر برگرفته از روحیه دورانِ دفاع مقدس تاکید دارد.

افتتاح کنارگذر مهرشهر، پارک ۲۳ هکتاری دانایی در اسلام آباد، فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق، بلوار شهدای حسین آباد راه آهن، ۱۳ مرحله طرح جهادی «علمداران خدمت»، ۱۷ مرحله چهارشنبه های مردمی، بهره برداری از چندین سرای محله، قرائت خانه و زمین ورزشی چندمنظوره، کلنگ زنی پارکرود در حاشیه رودخانه کرج، ده ها جشن بزرگ در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی، پیگیری تکمیل قطار شهری و بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی، توزیع صدها هزار تن آسفالت و ده ها هزار مترطول جدولگذاری، چندین هکتار توسعه فضای سبز، چندین بوستان محله ای، ارائه لایحه متمم بودجه امسال و لایحه بودجه ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر و... تنها گوشه هایی از اقدامات و فعالیت های مدیریت شهری کرج طی شش ماهه اخیر بوده است.

مصطفی سعیدی معتقد است که مدیران شهری باید خود را با روحیه جهادی تطبیق دهند، به محرومیت زدایی اعتقاد قلبی داشته و بین خود و مردم هیچ مرز و فاصله ای قائل نباشند، از زمانِ انتخاب او به عنوان کلیددار شهر شهروندان برای ملاقات با شهردار دغدغه ای نداشته و می توانند بدون واسطه به بیان دغدغه ها و مطالبات و انتقادات خود بپردازند، مردم می گویند که فضای جدیدی در شهر ایجاد شده و تحول در خدمت رسانی کاملاً محسوس است...

آغاز دوره مدیریتی مصطفی سعیدی در شهرداری کرج را می توان دورهِ تکریم پاکبانان و سبزبانانی دانست که در گذشته مورد ناعدالتی و کم لطفی واقع شده و پرداخت حقوق و سنوات آنها با تأخیرهای آزار دهنده همراه بوده است، لکن با دستوراتِ جهادی شهردار پرداختِ همزمان حقوق نیروها با هر نوع قرارداد در دستور کار قرار گرفته و عوامل رسیدگی به فضای سبز و تنظیف معابر نیز همچون نیروهای رسمی در ابتدای ماه حقوق دریافت می کنند و سنواتِ ۱۴۰۰ آنها نیز قبل از پایان سال به طور کامل تسویه شده است.

در سال جاری و برای نخستین بار طی دوره های اخیر، بن کارت رفاهی پاکبانان و سبزبانان کرجی در سال جاری به نسبت ۱۳۹۹ رشد ۱۵۰ درصدی داشته و تقریباً دو برابر نیروهای رسمی و شرکتی بوده است و همانطور که شاهدیم مصطفی سعیدی و کابینه او در مسیرِ تحقق وصایای شهداء والامقام و شهید باکری حرکت کرده و به دنبال تکریمِ کارگران زحمتکشی هستند که در گذشته هرگز طعم در کانون توجه بودن را تجربه نکرده اند. او در طول هفته ساعتها برای نشستن پایِ صحبت های مردم وقت می گذارد و به مدیریت پشت میزنشینی اعتقادی ندارد.

سعیدی نخستین شهردار کرج است که شهروندان موفق به مشاهده فیش حقوقی وی شده اند، او نه در کلام، بلکه در عمل به شفاف سازی اعتقاد دارد و دستور داده تا در ادامه فیش حقوقی مدیران شهری و کارکنان شهرداری نیز در سامانه شفافیت منتشر شود و همچنین متن قراردادها و پرداختی ها و اطلاعات پروژه ها و هر آنچه که دانستن آن مورد نیاز و اراده شهروندان باشد را منتشر نمایند...

حضور سعیدی در قامتِ شهردار کرج برای کارکنان این نهاد نیز خوش یُمن بوده و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری و شرکتی که از دوره قبل مسکوت مانده بود، با دستورِ او و حمایت های اعضاء شورای شهر به جریان افتاد و تا مراحل خوبی نیز پیش رفته است؛ باید گفتِ سعیدی شهرداری برای مردم، با مردم و برای مردم است که هدفی جز خدمت رسانی صادقانه و پاکدستانه ندارد و تا امروز نیز در این راه موفق و پُرتوفیق بوده است.

دوره کنونی مدیریت شهری کرج انقلابی پای کار آمده است

سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در دیدار اخیر با مسئولان شهری کرج به مناسبت روز پاسدار بر اینکه دوره کنونی مدیریت شهری با روحیه انقلابی و جهای پایِ کار آمده مُهر تایید زد و گفت: باید گفت که مسئولیت‌ها ماندگار نیستند و تا فرصت خدمت و نوکری وجود دارد، باید از لحظه به لحظه عمر مدیریتی برای خدمتگزاری و پاسخگویی و گره گشایی بهره برد و الحمدلله دوره کنونی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج نیز انقلابی پای کار آمده و منتسب به فعالیت‌های انقلابی و جهادی هستند و البته این مسئولیت بسیار سنگینی است، چرا که آبروی انقلاب به آبروی نظام و اعتبار خانواده های معظم شهداء و شهیدان گلگون کفن گره خورده و این بارِ مسئولیت شما را بسیار سنگین می سازد.

سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز می گوید: الحمدلله دوره کنونی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج نیز انقلابی پای کار آمده و منتسب به فعالیت‌های انقلابی و جهادی هستند و البته این مسئولیت بسیار سنگینی است، چرا که آبروی انقلاب به آبروی نظام و اعتبار خانواده های معظم شهداء و شهیدان گلگون کفن گره خورده و این بارِ مسئولیت شما را بسیار سنگین می سازد.

به گفته وی، مردم و کشور نیازمند خدمت رسانی جهادی و انقلابی هستند و در شرایط کنونی به قدری در کلانشهر کرج محرومیت و عقب ماندگی وجود دارد که علاوه بر پیش بینی نیازها برای تامین سرانه‌ها و امکانات جمعیت در حال مهاجرت، باید کمبودهای گذشته را نیز جبران کرد و شرایط البرز به جهت اینکه آخرین استان کشور بوده و فاقد زیرساخت های مناسب میباشد، چندان مطلوب نمی‌باشد و برای این منظور باید کار شبانه روزی انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =