هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی

معاون حمل، نقل و ترافیک شهرداری کرج با اعلام خبر هوشمندسازی تقاطع شورا -بهشتی، گفت: تعداد تقاطع های هوشمند شهر تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۹ مورد رسیده است.

فرزین فرشاد در گفتگو با کرج امروز، با اعلام این خبر گفت: طرح هوشمندسازی تقاطع شورا - بهشتی با هدف کنترل ترافیک شهری به وسیله اندازه گیری شرایط فعلی ترافیک، تنظیم طول چرخه، انشعابات و فاصله زمانی از یک تقاطع با تقاطع بعدی اجرا شده است.

معاون حمل، نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه اجرای پروژه های ترافیکی به منظور ایمن سازی محیطی و کاهش ترافیک اجرایی شده است، افزود: در این راستا عملیات هوشمندسازی تقاطع شورا – بهشتی به عنوان نهمین تقاطع هوشمند در سطح کرج صورت گرفته است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی و اقدام جهت تداوم طرح‌های مرتبط با ساماندهی معابر شهری اشاره کرد و گفت: هوشمند سازی تقاطعات در سطح شهر از مهمترین اقدامات مدیریت شهری است که مرتبط با طرح‌های کاهش ترافیک شهری صورت گرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت خاص حوزه حمل و نقل و ترافیک و برای جلوگیری از وقوع احتمالی صدمات و خطرات برای شهروندان در معابر و خیابان ها، در سطح منطقه پروژه های ترافیکی را با دقت و حساسیت مضاعفی در کمترین زمان ممکن اجرا می کنیم.

ترافیک یکی از جدی ترین معضلات شهری کرج است

به گفته فرشاد، یکی از راه حل های بهبود مشکلات رفت و آمد مردم و از دست دادن زمان در پشت چراغ های راهنمایی، نصب چراغ های فرماندهی هوشمند است؛ علاوه بر این هوشمند سازی چراغ های راهنمایی تقاطع ها جهت نظارت و اتخاذ تصمیم های لحظه ای بر جریان ترافیک سطح شهر می تواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه پیش‌ از این و با تلاش همکاران این مجموعه طرح هوشمند سازی در هشت تقاطع «هفت‌تیر»، «مصباح»، میدان «امام حسین (ع)»، «مادر»، «نبوت»، «گلزار»، «مولانا – بهارستان» و «پونه» اجرا شده است، افزود: خوشبختانه امروز نیز شاهد اجرای این طرح در  تقاطع شورا - بهشتی هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه ترافیک یکی از جدی ترین معضلات شهری کرج است که مقدمه ای برای آلودگی بیشتر هوا و تهدید سلامتی شهروندان است، گفت: از آنجا که برای مهاجرت یا افزایش تعداد خودروها نمی توان نسخه شفابخشی در کوتاه مدت داشت، باید مدیریت ترافیک را هوشمند نمود تا با استفاده از تجهیزات روز بتوانیم تا حدودی مشکلات این حوزه را فروکش نماییم.

این مسئول در پایان اظهار داشت: با توجه به رسالت های این سازمان سعی داریم در تمام اقدامات خود همچون ایمن سازی معابر، اصلاح هندسی و روان سازی ترافیک از سیستم های هوشمند و نوین بهره ببریم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن بار ترافیکی را کاهش دهیم و این می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت روحی و جسمی شهروندان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =