ایزدیار

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای شهر کرج گفت: شرکت‌های دانش بنیان نقش اساسی در تبدیل کرج به کلانشهری هوشمند دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عمار ایزدیار اظهار کرد: برای اینکه کلانشهر کرج به یک شهر هوشمند تبدیل شود، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند مدیریت شهری را در رسیدن به این مهم یاری کنند. 

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: حوزه حمل و نقل و پسماند، بازاری بزرگ برای استارت آپ‌ها است و از مسائل اساسی شهر است که در این حوزه از شرکت های دانش بنیان استقبال می‌کنیم . 

ایزدیار بیان کرد: استقرار خانه‌های خلاقیت و نوآوری در فرهنگسراها و استقرار آنها در اماکن مسکونی می‌تواند از طرف شهرداری‌ها برای کمک به این شرکت‌ها انجام شود و علاوه بر این، چنین اقداماتی سبب می‌شود تا سازمان‌های شهرداری‌ها چاق و فربه نشوند.

وی افزود: پروژه‌های اتوبوس برقی، موتور سیکلت برقی و تاکسی‌های هیبریدی، طراحی و ساخت واگن مترو از نیازهای مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل است.

ایزدیار با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند در بخش‌های مختلف شهری فعالیت و به کمک شهرداری بیایند، افزود: یک شهر هوشمند به دنبال کاهش هزینه‌ها، ایجاد درآمدهای پایدار و افزایش دسترسی مردم به خدمات است و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با یک پشتوانه علمی قوی که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ما را در رسیدن به این اهداف یاری کنند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج؛ گردش مالی صنایع خلاق در دنیا حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار است که حدود ۳۰ میلیون شغل ایجاد می‌کند که می تواند یکی از راه‌های اصلی اشتغال زایی و رشد اقتصاد شهری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =