سفر رییس جمهور

در سفر پرُبرکت رئیس جمهوری و دولت مردمی به استان البرز، مدیریت شهری کرج نیز با پیگیری های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از دستاوردهای آن بی نصیب نماند و حمایت ویژه از تکمیل قطار شهری و بزرگراه شمالی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سفر ریاست جمهوری به البرز دستاوردهای زیادی برای مدیریت شهری به همراه داشت که تامین زمین مورد نیاز برای دپوی تجهیزات قطار شهری توسط یکی از دانشگاه‌های استان و سهم ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در تامین هزینه‌های احداث بزرگراه شمالی بخشی از آنها است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مردم البرز بتوانند در آینده نزدیک از مصوبات و موهبت‌های این سفر برخوردار شوند.

رئیس دولت مردمی در کنار هیات همراه، در نوزدهمین سفر استانی خود در آغازین روزهای سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام گذاری شده، مهمان البرزی‌ها بود. آیت الله رئیسی در این سفر یک روزه که با هدف گره گشایی از مشکلات و بررسی راهکارهای توسعه‌ای البرز انجام شد، از برخی از مهمترین پروژه‌های استان بازدید کرد که قطار شهری کرج یکی از آنها بود. رئیس جمهور در جریان بازدید از متروی کرج، بر رفع موانع موجود بر سر تامین اعتبار تکمیل این پروژه تاکید کرد و از دست‌اندرکاران و مدیران آن خواست، پیشنهادات خود برای روش‌های تامین مالی این پروژه را به دولت ارائه کنند و از تلاش دولت برای پرداخت سهم خود در خصوص تامین مالی این پروژه کلیدی خبر داد. بدون شک تزریق منابع مالی جدید به متروی کرج، خون  تازه‌ای به رگ‌های این پروژه که بیش از 15 سال از آغاز آن می گذرد تزریق می‌کند و نوید بخش پایان انتظار برای بهره برداری از آن خواهد بود. علاوه براین، در بازدید رییس جمهور از متروی کرج بر ضرورت اختصاص زمین مناسب برای دپوی تجهیزات این پروژه تاکید و مقرر شد برای اختصاص زمینی 25 هکتاری با یکی از دانشگاه‌های استان رایزنی شود.

گفتنی است در سفر یک روزه هیات دولت به البرز، وزیر کشور هم بازدید از بزرگراه شمالی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در اولین ساعات حضور در استان، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این پروژه ملی که تکمیل آن بخش قابل توجهی از ترافیک آزاد راه  تهران - کرج - قزوین را کاهش می‌دهد، قرار گرفت. بزرگراه شمالی که سال ۹۵ با پیش بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار کلید خورد و قرار بود سه ساله به بهره برداری برسد، به واسطه مشکلات مالی به سال ۱۴۰۱ رسیده و هنوز بخشی از این پروژه شامل پل مرتفع بیلقان بر روی رودخانه کرج و ۲ تقاطع  غیر همسطح دیگر ناتمام مانده و در انتظار تامین بودجه از سوی دولت است. با بررسی صورت گرفته و بر اساس نظر کارشناسان، این بزرگراه برای تکمیل و بهره برداری به بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بدون شک تامین همه این مبلغ از توان مالی مدیریت شهری کرج خارج است. در بازدید وحیدی از بزرگراه شهید سلیمانی، بنا شد وزارت راه و شهرسازی در قالب مصوبه‌ای جدید، تامین 50 درصد از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را به عهده بگیرد. هر چند در سال‌های اخیر اقدامات موثری برای توسعه راه‌های البرز انجام شده اما انتظار می‌رود با اجرای این مصوبه و تکمیل بزرگراه شمالی،  بخشی از گره ترافیکی البرز به دست دولت مردمی سیزدهم گشوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =